    From: "Profil1" <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zakup samochodu osobowego - VAT i amortyzacja
    Date: Mon, 27 Sep 2004 16:01:53 +0200

    > Zakup samochodu osobowego przy prowadzeniu DG. Wartość brutto
    > samochodu ok. 55.000 zł. Zakup na kredyt. Wpłata własna 25.000, kredyt
    > 30.000 zł.
    >
    > Przeszukując archiwa wiem już, że:
    > - mogę odliczyć 50% VAT, nie więcej niż 5.000 zł,
    > - mogę wliczyć w koszty amortyzację liczoną metodą liniową,
    > - nie mogę liczyć amortyzacji metodą degresywną.

    JESLI SAMOCHOD JEST UZYWANY MOZESZ AMORTYZOWAC GO 30 M-CY(DODATKOWO)

    > Nie mogę jednak znaleźć odpowiedzi na pytania:
    > - amortyzację liczę od ceny netto (ok. 45.000), czy od ceny brutto
    > pomniejszonej o odpis pod. VAT (50.000)?
    OD CENY NETTO+NIEODLICZONY VAT

    > - raty odsetkowe wliczam w koszty pomniejszając tym samym podstawę
    > opodatkowania?
    TAK
    > - przy kredycie jest coś takiego jak prowizja przygotowawcza, ok. 5%
    > wartości całego kredytu (prowizja doliczana jest do kredytu). Przy
    > kredycie 30.000 zł, na samochód mam 28.500 zł, 1.500 zł, to owa
    > prowizja; czy stanowi to koszt pozwalając tym samym na obniżenie w
    > miesiącu zawarcia umowy kredytowej podstawy do opodatkowania, czy
    > prowizja zwiększa wartość samochodu netto i tym samym miesięczną
    > ratę amortyzacji?
    WAZNY JEST MOMENT PRZYJECIA DO UZYWANIA(PRZEZ CIEBIE) JESLI NP. PRZYMUJESZ
    GO DO UZYWANIA 10.10.04(ZGODNIE Z DATA REJESTRACJI) WSZYSTKIE KOSZTY
    PONIESIONE PO TEJ DACIE DAJESZ W KOSZTY, PRZED TA DATA PODNOSISZ WARTOŚĆ
    SAMOCHODU
    czy nic się nie zmieniło odnośnie zastosowania amortyzacji
    > degresywnej odnośnie samochodów osobowych?
    > - jak wygląda kwestia późniejszej sprzedaży? jeśli mam samochód w
    > EST i odliczyłem VAT, to przy sprzedaży muszę wystawić fakturę
    > VAT, ale przy zakupie odliczyłem tylko 50% VAT... Jaki VAT z
    > faktury sprzedaży będę musiał zanieść do US?
    NO (WYDAJE SIE) ZE PRZY SPRZEDAZY MUSISZ NIESTETY ODPROWADZIC DO URZEDU CALY
    VAT, NIEZLAEZNIE OD TEGO ILE ODLICZA SOBIE TAMTA STRONA I TY PRZY ZAKUPIE.
    > Dziękuję za wszelkie wskazówki
    > Andrzej
    GDYBYS CHCIAL WIECEJ WSKAZOWEK MOJE GG 3591527
    POZDR.
    KJ