    From: Andrzej Solich <a...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zakup samochodu osobowego - VAT i amortyzacja
    Date: Tue, 28 Sep 2004 16:38:40 +0200

    On Tue, 28 Sep 2004 15:29:27 +0200, "Profil1" <j...@n...pl>
    wrote:

    >CZYLI PO DACIE PRZYJECIA DO UZYWANIA - JEST KOSZTEM.

    Tylko nie rozumiem jak mam ją rozliczać w kosztach? Kredyt np. na 36
    rat, czyli co miesiąc z kwoty prowizji wliczam 1/36 w koszty? Gdyby
    kredyt był zaciągnięty na 60 rat, niczym by się to nie różniło od
    amortyzacji. Przy krótszym okresie kredytowania wydaje się być to
    niewiele, acz korzystniejsze. Czy wystarczającym dowodem poniesienia
    kosztu jest umowa kredytowa, w której jest wykazana kwota prowizji
    oraz okres trwania umowy?

    >PRACOWALEM W FIRMIE LEASINGOWEJ PARE LAT, I POWIEM CI ZE WSZYSTKIE
    >KALKULACJE GDZIE WYKAZUJE SIE PRZEWAGE LEASINGU NA KREDYTEM SA DOSC
    >POKRETNE. WKONCU FIRMA LEASINGOWA TEZ KORZYSTA Z KREDYTU ABY KUPIC CI TEN
    >SAMOCHOD NO I DOLICZA SWOJA MARZE.

    Słusznie, przy czym zawierane umowy pomiędzy leasingodawcą a bankiem
    są znacznie korzystniejsze niż z indywidualnymi klientami, jak i
    zarazem firma leasingowa zazwyczaj taniej kupuje również samochody.

    Ale co z utratą pojazdu (kradzież, zniszczenie, etc.)? Firma
    leasingowa ma ubezpieczenie AC, więc żadne problem, przerzuca ryzyko
    na firmę ubezpieczeniową. Co jednak z leasingobiorcą? Czy umowy
    leasingowe są jakoś ubezpieczone?

    Pozdrawiam
    AS