    From: "Profil1" <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zakup samochodu osobowego - VAT i amortyzacja
    Date: Tue, 28 Sep 2004 17:21:53 +0200

    no tak jest kosztem,
    > Tylko nie rozumiem jak mam ją rozliczać w kosztach? Kredyt np. na 36
    > rat, czyli co miesiąc z kwoty prowizji wliczam 1/36 w koszty? Gdyby
    > kredyt był zaciągnięty na 60 rat, niczym by się to nie różniło od
    > amortyzacji. Przy krótszym okresie kredytowania wydaje się być to
    > niewiele, acz korzystniejsze. Czy wystarczającym dowodem poniesienia
    > kosztu jest umowa kredytowa, w której jest wykazana kwota prowizji
    > oraz okres trwania umowy?
    najlepiej gdybys mial potwierdzenie wplaty(zaplaty) ewentualnie wyciag na
    ktorym jest pobrana prowizja lub umowa ktora np. okresla ze zostanie
    uruchomiona kwota kredytu z ktorego zostanie potracona prowizja. Jesli masz
    KPiR w koszty dajesz w momencie faktycznej zaplaty jesli masz pelna
    ksiegowosc rozliczasz miedzyokresowo dzielisz na ilosc rat kredytu.

    > Słusznie, przy czym zawierane umowy pomiędzy leasingodawcą a bankiem
    > są znacznie korzystniejsze niż z indywidualnymi klientami, jak i
    > zarazem firma leasingowa zazwyczaj taniej kupuje również samochody.
    Na kredycie moga miec 2 pkt.mniej, przy zakupie flotowym samochodow od 6-10
    %.
    Mozna zrobic mini kalkulacje - przyslij dane.(j...@p...fm)

    > Ale co z utratą pojazdu (kradzież, zniszczenie, etc.)? Firma
    > leasingowa ma ubezpieczenie AC, więc żadne problem, przerzuca ryzyko
    > na firmę ubezpieczeniową. Co jednak z leasingobiorcą?
    Czy umowy leasingowe są jakoś ubezpieczone?- PRZED CZYM??

    Przy kradziezy zalezy co to za firma(proponuje duze spolki bankowe).
    Zazwyczaj naliczaja ci kare umowna, czyli dyskontuja wszystkie pozostale
    raty na pokrycie tego zadluzenia przeznaczaja wplyw z tytulu odszkodowania.
    Jesli wychodzi nadwyzka oddaja ci kase w innym przpadku musisz doplacic.
    POZDR.
    KJ