    From: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zakup towaru przed otwarciem DG - czy mozna?
    Date: Wed, 23 Feb 2005 19:48:15 +0100

> [...]
    > *nie jest*.
    > Może dla porządku - bo Rafal chyba zakłada że zakup TH jest "kosztem
    > i już" ? A przecież każdy remanent "wyrzuca" z kosztów wszystkie
    > jeszcze niesprzedane TH !!
    > "Towary handlowe z p. widzenia podatku dochodowego są majątkiem
    > prowadzącego DG takim samym jak pieniądze w kasie" !
    > Kosztem są *w momencie sprzedaży* (lub np. powstania strat).
    > "Wliczenie w KUP" na KPiR jest pewnym uproszczeniem rozliczania
    > na KPiR - ale działa tylko *do remanentu* ! (... a później łup
    > podatkiem od tego pół miliona co "schowało się w magazynie" ;))

    Na pewno lepiej sie na tym znasz niz ja, ale nie bardzo czuje tu koniecznosc
    wciagania tego w remanent poczatkowy. Powiedzialbym nawet, ze wydaje mi sie
    to wydziwianiem. Raczej podciagnalbym to jako "przekazanie na potrzeby dg
    czegos tam" juz w trakcie jej prowadzenia. Na przyklad wczesniej posiadanego
    aparatu cyfrowego, laptopa itp. To mialem na mysli. A remamnet poczatkowy
    bedzie wynisil zero, bo podatnik przekaze to dopiero po kilku dniach od
    rozpoczecia prowadzenia dg. Ale ogolnie oczywistym jest, ze lepiej by bylo w
    ogole czegos takiego uniknac, szczegolnie jak to jakas duza suma. Nawet
    niewielkie ryzyko "wyrzucenia tego z kosztow" po kilku latach nie jest chyba
    warte oszczednosci 100 zł w razie gdyby zamiar sie nie powiodl.

    > Nie ma tak dobrze: "w ciągu 7 dni od rozpoczęcia DG" !!

    Oj wiem, wiem.... :) Jak chodzi o zus, to cos tam wiem, bo moj pierwszy
    proces z zusem o skladki itp to 1998 rok :-))). I nie ustaje w staraniach...
    :). Chodzi mi o to, ze opoznione zgloszenie nie spowoduje niczego
    konkretnego, w sensie jakichs dodatkowych kosztow itp.

    > Zgłoszenie a zapłacenie składem to 2 różne rzeczy.
    > No i zgłoszenie różnych teminów do ZUS i US jest IMO wzorcowym
    > przykładem proszenia się o kłopoty...

    Alez oczywiscie ze on zglosi te sama date. Tyle ze pozniej. Czyli 1 maja (w
    US moze to ktokolwiek zlozyc, ale w zus chyba przy rejestracji weryfikuja
    obecnie tozsamosc), tylko ZFA+ZUA+zalaczniki przyniesie nie przed 8 maja,
    ale jak juz sobie wroci... Gdyby potrzebowal pelnego "spokoju sumienia", to
    ewentualnie jakies zaswiadczenie lakarskie czy cos... :)

    pozdrawiam, marekz