    From: "pix" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zakup w USA
    Date: Tue, 2 Dec 2003 13:25:42 +0100

> [...]
    > to bank policzył)
    > - dokument celny (deklaracja IM4), z którego wynika, że wartość
    (..)
    > - z wyc. bank. w koszty (KPiR) wpisuję prowizje bankowe dotycz. strony
    > finans. operacji (polecenie wypłaty za granicę),
    > - fakturę tłumaczę(?), po czym z f-ry wpisuję do KPiR kwotę przeliczoną na
    > złote po jakim kursie - z dnia wystawienia f-ry czy z dnia operacji
    bankowej
    > (bo wtedy konto zostało obciążone).
    >
    > Proszę o komentarz / uwagi czy prawidłowo rozumuję (..)

    To ja poważę się tylko na komentarz, a w zasadzie zgłoszenie watpliwości.
    Z tego co piszesz wynika, że przelew poszedł z opcją "sha" czyli kosztów
    dzielonych między nadawcę i odbiorcę (zwykle nie po równo).
    Z powyższego mozna wnosić, że wspomniany wyciąg bankowy obejmuje
    tylko prowizje pobrane przez polski bank. Jeśli to prawda, to chyba brak
    jest dokumentu do wciągnięcia w koszty opłat pobranych przez banki
    zagraniczne, gdyz te wynikają wyłącznie pośrednio z wartości niedopłaty
    na fakturze i są tylko dorozumiane.
    Chyba, że źle myślę i jest na to jakiś sposób ... (?)

    > Pozdrawiam, Graszka
    ja równiez, Pix