  • 1. Data: 2003-12-02 11:42:41
    Temat: Zakup w USA
    Od: "Graszka" <g...@p...wp.pl>

    Zakupiłam w USA upgrade do VO (Visual Objects). Po tej operacji mam
    następujące dokumenty:
    - f-rę (INVOICE) zawierającą takie dane jak cena towaru (Unit Price), cena
    CD ROM, koszt wysyłki (Shipping) oraz kwotę niedopłaty powstałą wskutek nie
    uwzględnienia kosztów banku zagranicznego, którą mam wyrównać (wszystko w
    dolarach USA)
    - wyciąg bankowy, z którego wynika ile mi zdjęto z konta firmowego z tytułu
    tej transakcji (rzecz jasna w PLN - z czego można wyliczyć jakim kursem mi
    to bank policzył)
    - dokument celny (deklaracja IM4), z którego wynika, że wartość
    intelektualną zwolniono od opodatkowania, a naliczono VAT od kosztów wysyłki
    i CD ROM-u.

    A więc ja robię tak:
    - VAT naliczony z dok. celnego wpisuję do vatowskiej ewid. zakupów,
    - z wyc. bank. w koszty (KPiR) wpisuję prowizje bankowe dotycz. strony
    finans. operacji (polecenie wypłaty za granicę),
    - fakturę tłumaczę(?), po czym z f-ry wpisuję do KPiR kwotę przeliczoną na
    złote po jakim kursie - z dnia wystawienia f-ry czy z dnia operacji bankowej
    (bo wtedy konto zostało obciążone).

    Proszę o komentarz / uwagi czy prawidłowo rozumuję oraz odpowiedź w sprawie
    kursu USD. Przepraszam za nieco długi post, ale pierwszy raz księguję taką
    operację i chcę się upewnić że robię to dobrze - a może przy okazji też inni
    skorzystają.
    -----------
    Pozdrawiam, Graszka
    KPiR, VAT

  • 2. Data: 2003-12-02 12:25:42
    Temat: Re: Zakup w USA
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    bankowej
    > (bo wtedy konto zostało obciążone).
    >
    > Proszę o komentarz / uwagi czy prawidłowo rozumuję (..)

    To ja poważę się tylko na komentarz, a w zasadzie zgłoszenie watpliwości.
    Z tego co piszesz wynika, że przelew poszedł z opcją "sha" czyli kosztów
    dzielonych między nadawcę i odbiorcę (zwykle nie po równo).
    Z powyższego mozna wnosić, że wspomniany wyciąg bankowy obejmuje
    tylko prowizje pobrane przez polski bank. Jeśli to prawda, to chyba brak
    jest dokumentu do wciągnięcia w koszty opłat pobranych przez banki
    zagraniczne, gdyz te wynikają wyłącznie pośrednio z wartości niedopłaty
    na fakturze i są tylko dorozumiane.
    Chyba, że źle myślę i jest na to jakiś sposób ... (?)

    > Pozdrawiam, Graszka
    ja równiez, Pix

  • 3. Data: 2003-12-03 09:32:28
    Od: "Graszka" <g...@p...wp.pl>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest dokumentu do wciągnięcia w koszty opłat pobranych przez banki
    > zagraniczne, gdyz te wynikają wyłącznie pośrednio z wartości niedopłaty
    Dopłatę wynikającą z obciążenia kosztami banku zagranicznego opłacam
    dodatkowym dokumentem - w dyspozycji polecenia wypłaty za granicę
    zaznaczyłam, że koszty te pokrywa dostawca, a nie nabywca i stąd to
    dodatkowe zamiesznie.
    W moim pytaniu chodziło mi szczególnie o to czy muszę tłumaczyć f-rę
    zagraniczną aby ją ewidencjonować i po kursie z którego dnia przeliczać
    transakcję dewizową (i gdzie to przeliczenie umieścić?)

    > ja równiez, Pix
    Dzięki za uwagę i również pozdr.
    Graszka