    From: tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zaległa składka zdrowotna.
    Date: Mon, 22 Aug 2011 13:49:12 +0200

    On 22.08.2011 13:36, OLO wrote:

    > Bo naraz nie uśmiecha mu się płacić jakiejś dziwnej kwoty, bo skąd ma naraz ją
    > wziąć?

    W ramach pracy organicznej linkuję:
    http://sub-iudice.blogspot.com/2011/08/poradnik-pods
    adnego-1-wiec-dostaes.html

    Co prawda post dotyczy postępowania cywilnego, ale myślę że to jest
    dosyć adekwatne do sytuacji:

    "Zapamiętaj przy tym sobie dobrze, że sprzeciw od nakazu zapłaty
    powinieneś wnosić tylko wtedy, gdy nie zgadzasz się twierdzeniami
    powoda, że jesteś mu winien pieniądze (albo aż tyle pieniędzy). Nie wnoś
    sprzeciwu wówczas, gdy zgadzasz się z tym, że jesteś winien powodowi
    pieniądze, ale nie masz możliwości spłacenia tego długu. Pamiętaj że to,
    że jesteś bezrobotny, jesteś studentem bez własnych dochodów, albo że
    utrzymujesz się z zasiłków z opieki społecznej to nie oznacza, że możesz
    nie płacić swoich długów. Więc nie licz na to, że po rozpoznaniu takiego
    sprzeciwu sąd zwolni cię z obowiązku płacenia. Spodziewaj się raczej, że
    będziesz musiał zapłacić jeszcze więcej."

    Tomek