    From: Herald <h...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zaległe składki
    Date: Wed, 15 Jul 2009 12:26:04 +0200

    Dnia Wed, 15 Jul 2009 10:06:44 +0200, SDD napisał(a):

    > Teoretycznie nie powinno powodowac ustania - jest to ubezpieczenie
    > obowiazkowe, czyli liczy sie sam tytul.

    No dokładnie. Tak samo z polisami OC - skoro umowa się "przedłużyła
    automagicznie" więc OCHRONA jest - a fakt nie opłacenia składki w terminie
    jest sprawą wtórną :)

    > Jednak w przychodniach itp. wymagaja aktualnego potwierdzenia wplaty skladki.

    Tak, "mądre piguły" często żądają legitymacji ubezpieczeniowej (na śląsku
    są EKU!) do wystawienia druku ZLA!!!
    Gdy staram się takim małpom wytłumaczyć że dane mają w EKU a resztę im
    podam - przecież w moim interesie należy poprawne podanie danych płatnika
    (do ewentualnego otrzymania zasiłku). Często są w szoku jak podaje nr NIP,
    PESEl czy dowodu osobistego ot po prostu z głowy.
    Jaja są totalne jak wymyślają że zamiast legitymacji mam przedłożyć im ..
    umowę o pracę :))) - to jest sztandarowy i ulubiony myk - działa na mnie
    jak płachta na byka :)