  • 1. Data: 2009-07-14 18:43:35
    Temat: Zaległe składki
    Od: Arek <a...@g...pl>

    Witam,

    Nie wiem czy jest to dobre miejsce na zadanie pytania, ale może ktoś wie.

    Zalegam z ZUS od kilku miesięcy (działalność gospodarcza). Czy jest
    możliwość "spłacenia" tylko składki zdrowotnej za dane miesiące i być
    dalej ubezpieczonym? O składkę społeczną niech mnie ścigają.. po prostu
    w tej chwili nie mam możliwości ich zapłaty.

    Pozdrawiam,
    AG

  • 2. Data: 2009-07-15 06:39:42
    Temat: Re: Zaległe składki
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 14 Jul 2009 20:43:35 +0200, Arek napisał(a):

> [...]
    > dalej ubezpieczonym? O składkę społeczną niech mnie ścigają.. po prostu
    > w tej chwili nie mam możliwości ich zapłaty.

    A dlaczego nie? To ty decydujesz na które konto w ZUS i ile wpłacasz.
    Raczej zastanawiałbym się na czym innym. Czy jesteś pewien, że brak
    zapłaty zdrowotnego powoduje ustanie ubezpieczenia? Ja bym tego pewien
    nie był.

  • 3. Data: 2009-07-15 08:06:44
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]

    > Raczej zastanawiałbym się na czym innym. Czy jesteś pewien, że brak
    > zapłaty zdrowotnego powoduje ustanie ubezpieczenia? Ja bym tego pewien

    Teoretycznie nie powinno powodowac ustania - jest to ubezpieczenie
    obowiazkowe, czyli liczy sie sam tytul. Jednak w przychodniach itp. wymagaja
    aktualnego potwierdzenia wplaty skladki.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-07-15 10:26:04
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 15 Jul 2009 10:06:44 +0200, SDD napisał(a):

    > Teoretycznie nie powinno powodowac ustania - jest to ubezpieczenie
    > obowiazkowe, czyli liczy sie sam tytul.

    No dokładnie. Tak samo z polisami OC - skoro umowa się "przedłużyła
    automagicznie" więc OCHRONA jest - a fakt nie opłacenia składki w terminie
    jest sprawą wtórną :)

    > Jednak w przychodniach itp. wymagaja aktualnego potwierdzenia wplaty skladki.

    Tak, "mądre piguły" często żądają legitymacji ubezpieczeniowej (na śląsku
    są EKU!) do wystawienia druku ZLA!!!
    Gdy staram się takim małpom wytłumaczyć że dane mają w EKU a resztę im
    podam - przecież w moim interesie należy poprawne podanie danych płatnika
    (do ewentualnego otrzymania zasiłku). Często są w szoku jak podaje nr NIP,
    PESEl czy dowodu osobistego ot po prostu z głowy.
    Jaja są totalne jak wymyślają że zamiast legitymacji mam przedłożyć im ..
    umowę o pracę :))) - to jest sztandarowy i ulubiony myk - działa na mnie
    jak płachta na byka :)

  • 5. Data: 2009-07-15 11:09:44
    Od: Arek <a...@g...pl>

    jureq pisze:

> [...]
    > Raczej zastanawiałbym się na czym innym. Czy jesteś pewien, że brak
    > zapłaty zdrowotnego powoduje ustanie ubezpieczenia? Ja bym tego pewien

    Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
    Co do składek, to muszę chyba pisać do zus o "przywrócenie terminu" lub
    coś takiego. Pytanie, czy przywrócą jak nie spłacę społecznego. Po takim
    zaleganiu coś z ubezpieczeniem na 6 miesięcy jest...

    Pozdrawiam,
    AG

  • 6. Data: 2009-07-15 11:17:34
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > coś takiego. Pytanie, czy przywrócą jak nie spłacę społecznego. Po takim
    > zaleganiu coś z ubezpieczeniem na 6 miesięcy jest...

    Ale odnosnei zdrowotnego nic nie przywracasz. Jestes caly czas ubezpieczony.
    Chorobowe trzeba przywracac - w Twoim przypadku oczywiscie z chorobowym si
    emusisz pozegnac na jakis czas.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-07-15 12:17:41
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 15 Jul 2009 13:17:34 +0200, SDD napisał(a):

    > Ale odnosnei zdrowotnego nic nie przywracasz. Jestes caly czas ubezpieczony.
    > Chorobowe trzeba przywracac - w Twoim przypadku oczywiscie z chorobowym si
    > emusisz pozegnac na jakis czas.

    na 182 dni :)
    Tzn. z prawem do zasiłku chorobowego - żeby była jasność.
    A do pytającego - ze względu że UCh jest "w jednej kupie" ze społecznymi -
    nie da się zrobić nic ponad pełną zapłatę tych składek.

  • 8. Data: 2009-07-15 12:27:48
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

> [...]
    > dalej ubezpieczonym? O składkę społeczną niech mnie ścigają.. po prostu w
    > tej chwili nie mam możliwości ich zapłaty.

    tak z ciekawosci zablokowali Ci konto?
    Ja zalegam z dwoma zamierzam w przyszlym miesiacu zaplacic, i sie
    zastanawiam czy ktoregos dnia bede miec blokade na koncie.

  • 9. Data: 2009-07-15 12:28:24
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 15 Jul 2009 13:09:44 +0200, Arek napisał(a):

    > Co do składek, to muszę chyba pisać do zus o "przywrócenie terminu" lub
    > coś takiego. Pytanie, czy przywrócą jak nie spłacę społecznego. Po takim
    > zaleganiu coś z ubezpieczeniem na 6 miesięcy jest...

    Chyba mylisz chorobowe ze zdrowotnym.

    Tak w skrócie:

    Zdrowotne to "bezpatna służba zdrowia"

    Chorobowe to "zasiłek chorobowy"

  • 10. Data: 2009-07-15 12:41:37
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 15-07-2009 o 14:27:48 wspolna-flaszka.pl <p...@g...pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik "Arek" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > tak z ciekawosci zablokowali Ci konto?
    > Ja zalegam z dwoma zamierzam w przyszlym miesiacu zaplacic, i sie
    > zastanawiam czy ktoregos dnia bede miec blokade na koncie.

    Różnie z tym bywa, ale do kilku miesięcy jest spora szansa a niezablokowanie.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek