    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Fri, 14 Feb 2014 11:34:01 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Zaliczka - przedpłata a podatki

    On Fri, 14 Feb 2014, jureq wrote:

    > Do obu tekstów można się przyczepić. Jeśli ostateczna faktura ma być na
    > "urządzenie XY" to najlepiej teraz napisać "zaliczka na urządzenie XY"
    > oczywiście z właściwą stawką VAT.

    Nie sprawdzałem, ale to już wolno "z góry" wystawiać f-rę za zaliczkę?
    Wg dotychczasowej regulacji f-ra na zaliczkę mogła być wystawiona "po",
    a z kolei wg opisu nie ma chętnych do płacenia bez f-ry.
    Księgolodzy stosowani po prawdzie wymyślili na tę okoliczność patent
    pt. "proforma" (de facto specyfikację wraz z ofertą), ale z opisu
    wynikało że ma być faktura (konkretnie, a nie dowolny "papier").
    Czyli na "zaliczkę" byłby pat.

    pzdr, Gotfryd