  • 1. Data: 2014-02-13 09:11:22
    Temat: Zaliczka - przedpłata a podatki
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Buduję urządzenie dla klienta. Będzie gotowe w marcu.
    Już teraz muszę kupić do tego komponenty. Tu się pojawia problem, bo za
    komponenty muszę zapłacić przedpłatę, a fakturę za nie otrzymam w chwili
    dostawy. Mój klient zgadza się wpłacić mi zaliczkę, która wystarczy na
    pokrycie tego wydatku, ale chce pod to fakturę.
    Ja z kolei faktury mu nie umiem wystawić, bo urządzenie jest dopiero w
    budowie. Czytam wprawdzie nowe przepisy o wcześniejszym wystawianiu, ale
    tu też nie rozumiem, jak zrobić fakturę na część urządzenia.
    Jak to rozwiązać?
    Jacek

  • 2. Data: 2014-02-13 09:42:17
    Temat: Re: Zaliczka - przedpłata a podatki
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-02-13 09:11, Jacek pisze:

> [...]
    > budowie. Czytam wprawdzie nowe przepisy o wcześniejszym wystawianiu, ale
    > tu też nie rozumiem, jak zrobić fakturę na część urządzenia.

    A to już zgodnie z nowymi przepisami nie można na fakturze napisać
    "zaliczka z tytułu realizacji umowy nr XYZ" czy "zaliczka do wykonania
    czegoś tam"?

  • 3. Data: 2014-02-13 11:42:41
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 13.02.2014 09:42, cef wrote:

    > A to już zgodnie z nowymi przepisami nie można na fakturze napisać
    > "zaliczka z tytułu realizacji umowy nr XYZ" czy "zaliczka do wykonania
    > czegoś tam"?

    To nie lepiej - bla bla bla realizacja etap I

    --

    Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie
    nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma
    -sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

  • 4. Data: 2014-02-14 08:12:03
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 13 Feb 2014 09:42:17 +0100, cef napisał(a):

    > A to już zgodnie z nowymi przepisami nie można na fakturze napisać
    > "zaliczka z tytułu realizacji umowy nr XYZ" czy "zaliczka do wykonania
    > czegoś tam"?

    Do obu tekstów można się przyczepić. Jeśli ostateczna faktura ma być na
    "urządzenie XY" to najlepiej teraz napisać "zaliczka na urządzenie XY"
    oczywiście z właściwą stawką VAT.

  • 5. Data: 2014-02-14 11:34:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Feb 2014, jureq wrote:

    > Do obu tekstów można się przyczepić. Jeśli ostateczna faktura ma być na
    > "urządzenie XY" to najlepiej teraz napisać "zaliczka na urządzenie XY"
    > oczywiście z właściwą stawką VAT.

    Nie sprawdzałem, ale to już wolno "z góry" wystawiać f-rę za zaliczkę?
    Wg dotychczasowej regulacji f-ra na zaliczkę mogła być wystawiona "po",
    a z kolei wg opisu nie ma chętnych do płacenia bez f-ry.
    Księgolodzy stosowani po prawdzie wymyślili na tę okoliczność patent
    pt. "proforma" (de facto specyfikację wraz z ofertą), ale z opisu
    wynikało że ma być faktura (konkretnie, a nie dowolny "papier").
    Czyli na "zaliczkę" byłby pat.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2014-02-17 01:22:25
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 14 Feb 2014 11:34:01 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Nie sprawdzałem, ale to już wolno "z góry" wystawiać f-rę za zaliczkę?

    Wygląda na to, że wolno:

    7. Faktury nie mogą być wystawione wcześniej niż 30. dnia przed:
    1) dokonaniem dostawy towaru lub wykonaniem usługi;
    2) otrzymaniem, przed dokonaniem dostawy towaru lub wykonaniem usługi,
    całości *lub części zapłaty*.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 7. Data: 2014-02-17 18:18:37
    Od: Marcin <m...@t...pl>

    W dniu 2014-02-17 01:22, Borys Pogoreło pisze:

> [...]
    > 1) dokonaniem dostawy towaru lub wykonaniem usługi;
    > 2) otrzymaniem, przed dokonaniem dostawy towaru lub wykonaniem usługi,

    Czy to może oznaczać, że jak nie było jeszcze dostawy/wykonania usługi,
    a klient zapłaci za tą fakturę przed 30 dniem (licząc od daty
    wystawienia) to faktura jest dobrze wystawiona, a jak po 30 dniu to źle?
    Jeśli tak to co można zrobić gdy ta druga sytuacja będzie mieć miejsce?

    Marcin

  • 8. Data: 2014-02-17 20:14:44
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-02-17 18:18, Marcin pisze:

> [...]
    > wystawienia) to faktura jest dobrze wystawiona, a jak po 30 dniu to źle?
    > Jeśli tak to co można zrobić gdy ta druga sytuacja będzie mieć miejsce?

    Poczekać na zaliczkę i wystawić fakturę po jej wpłynięciu?

  • 9. Data: 2014-02-18 10:12:09
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 17 Feb 2014 20:14:44 +0100, cef napisał(a):

    > Poczekać na zaliczkę i wystawić fakturę po jej wpłynięciu?

    Ale on właśnie potrzebuje papier pod tę zaliczkę :)

    A co do wcześniejszego akapitu - faktycznie ciekawe pytanie. Bo ustawodawca
    w dalszym artykule jako powód korekty przewidział tylko zwrot zapłaty lub
    udzielenie rabatu, ale nie brak zapłaty.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 10. Data: 2014-02-18 12:32:05
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-02-18 10:12, Borys Pogoreło pisze:

    > Ale on właśnie potrzebuje papier pod tę zaliczkę :)

    No to jakakolwiek forma. Może być pro. :-)