  • 1. Data: 2002-01-19 20:59:34
    Temat: Zaliczki na podatek dochodowy
    Od: "Marcin" <b...@g...pl>

    Witam :)
    Wiem, że moje pytanie jest lamerskie, ale jeśli uzyskuje się dochody (DG na
    KPiR), to czy trzeba co miesiąc skłądać deklarację PIT do US i odprowadzać
    zaliczkę na podatek dochodowy. Jeśli tak to jak obliczyćwysokość takiej
    zaliczki, jeśli w jednym miesiącu ma się głównie koszty, a w drugim np
    głównie przychody? Czy można już na tym poziomie odprowadzać mniejszą
    zaliczkę w danym miesiący dzięki stracie w miesiącu poprzednim?

    Z góry dziękuję za odpowiedź.
    Marcin

  • 2. Data: 2002-01-19 21:41:13
    Temat: Re: Zaliczki na podatek dochodowy
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Jan 2002, Marcin wrote:

> [...]
    >+ KPiR), to czy trzeba co miesiąc skłądać deklarację PIT do US i odprowadzać

    Mógłbyś zajrzeć do jakiegoś archiwum, np. w google ?
    Niedawno była dyskusja, czy jest się zobowiązanym po przekroczeniu
    dochodu zwolnionego, czy dochodu powodującego konieczność zapłacenia
    podatku (bo jeszcze ZUS odliczasz !)

> [...]
    >+ głównie przychody? Czy można już na tym poziomie odprowadzać mniejszą
    >+ zaliczkę w danym miesiący dzięki stracie w miesiącu poprzednim?

    Oczywiście.
    Wiesz o tym, że PIT wypełnia się NARASTAJĄCO, tj. w styczniu
    parametry :) ze stycznia, w lutym suma stycznia i lutego,
    w marcu suma j.w. plus marzec itp ??
    Bo dla mnie to NIE było oczywiste, jak już pisałem prościej
    [jednak :>] spróbować zinterpretować ustawę niż wydedukować
    w którą kratkę PITu wpisać który paragraf :] ;>
    Niemniej problem "utopienia kosztów" rozwiązuje się sam :)

    >+ Z góry dziękuję za odpowiedź.
    >+ Marcin

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-01-19 21:52:55
    Od: "Marcin" <b...@g...pl>

    > Wiesz o tym, że PIT wypełnia się NARASTAJĄCO, tj. w styczniu
    > parametry :) ze stycznia, w lutym suma stycznia i lutego,
    > w marcu suma j.w. plus marzec itp ??
    > Bo dla mnie to NIE było oczywiste, jak już pisałem prościej

    Dla mnie też to nie było oczywiste.
    Teraz wszystko jest już jasne.
    dzięki

    pozdrawaim
    Marcin

  • 4. Data: 2002-01-20 08:35:48
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Marcin" <b...@g...pl> wrote in message news:a2cmmk$cn9$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > głównie przychody? Czy można już na tym poziomie odprowadzać mniejszą
    > zaliczkę w danym miesiący dzięki stracie w miesiącu poprzednim?

    Narastajaco od poczatku roku.

    Sumuje Pan koszty i przychody a dale "wg instrukcji obslugi deklaracji".

    Boguslaw

  • 5. Data: 2002-01-20 14:27:32
    Temat: Re: Zaliczki na podatek - pytanie dodatk.
    Od: "Małgorzatka" <m...@i...pl>

    > Narastajaco od poczatku roku.
    >
    > Sumuje Pan koszty i przychody a dale "wg instrukcji obslugi deklaracji".
    >
    > Boguslaw

    Czy to znaczy, ze od nowego roku PIT-5 "zaczyna sie od poczatku"? W zeszlym
    roku zaczelam go wysylac co miesiac po przekroczeniu okreslonego dochodu.
    I w zwiazku z tym mam pytanie: w tym roku tez czekam z pierwszym PITem na
    przekroczenie tej kwoty (zakladajac, ze zaczynam nowy rok od "zera") - czy
    tez moze jestem zobowiazana kontynuowac wysylanie PITu co miesiac bez
    wzgledu na kwote dochodu?
    Malgorzatka

  • 6. Data: 2002-01-20 18:13:22
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl>

> [...]
    > przekroczenie tej kwoty (zakladajac, ze zaczynam nowy rok od "zera") - czy
    > tez moze jestem zobowiazana kontynuowac wysylanie PITu co miesiac bez

    Od nowa, ale kwota wolna od podatku może być co roku inna.

    Z.K.