  • 1. Data: 2002-01-20 10:37:50
    Temat: oświadczenie do us o wyborze...
    Od: <s...@w...pl>

    co powino znaleźć się na oświadczeniu do us o wyborze opodatkowania aby
    było poprawne i się nie przyczepili?

  • 2. Data: 2002-01-20 10:46:07
    Temat: Re: oświadczenie do us o wyborze...
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl>

    A czy w Twoim US nie dają w tym celu specjalnego druku ?

    Z.K.

  • 3. Data: 2002-01-20 11:24:36
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości:
    > co powino znaleźć się na oświadczeniu do us o wyborze opodatkowania aby
    > było poprawne i się nie przyczepili?

    W US powinni mieć do tego odpowiednie formularze. Jutro ostatni dzień
    składania tych oświadczeń, po tym terminie może być ciepło.

    Serwiz

  • 4. Data: 2002-01-20 12:36:50
    Od: "Maciej Bebenek" <maciej@xxx_.komorka.org>

    Użytkownik "Serwiz" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > W US powinni mieć do tego odpowiednie formularze. Jutro ostatni dzień
    > składania tych oświadczeń, po tym terminie może być ciepło.

    A czy ktos ZNA tresc takiego formularza???? I moze sie ta wiedza tu
    podzielic?
    :-)

    Pzdr,

    Maciej

  • 5. Data: 2002-01-20 12:58:34
    Od: "Azbigniew" <a...@w...pl>

    Oświadczenie
    ( zasady ogólne )
    Oświadczam , że w roku 2002 zrzekam się opodatkowania w formie ryczałtu
    od przychodu, że będę prowadził (a) księgę przychodów i rozchodów.

    Imię i nazwisko
    Miejsce zamieszkania
    Numer PESEL
    Numer REGON
    Miejsce prowadzenia działalności
    Rodzaj działalności
    Data rozpoczęcia działalności
    Urządzenia księgowe prowadzę samodzielnie/biuro rachunkowe
    Nazwa i adres biura prowadzącego księgi
    Forma: jednoosobowa/ spółka cywilna osób fizycznych, spółka jawna osób
    fizycznych, spółka partnerska NIP _ _ _-_ _ _-_ _- _ _
    Wspólnicy: imię ,nazwisko adres ,PESEL, NIP
    1.
    2.
    3.

    Przy tej formie opodatkowania prowadzi się podatkowa księgę przychodów i
    rozchodów. Od przychodów odlicza się koszty ich uzyskania w wyniku czego
    uzyskuje dochodów
    Kwotę podatku odlicza się od uzyskania dochodu według skali podatkowej
    obowiązującej w danym roku podatkowym. Zaliczki wpłaca się na właściwe konto
    właściwego urzędu do 20 następnego miesiąca
    Zeznanie podatkowe składa się raz w roku w terminie styczeń - kwiecień i
    obejmuje ono dochody uzyskane w calym roku podatkowym.

    Oświadczenie o formie opodatkowania składa się w każdym roku podatkowym
    do dnia 20 stycznia danego roku

    Miejscowość, data

    podpis podatnika

    ----------
    Podstawa prawna : art 24 ustawy z dn 26 lipca 1991
    r,........................................

  • 6. Data: 2002-01-20 13:08:52
    Od: "Maciej Bebenek" <maciej@xxx_.komorka.org>

    Użytkownik "Azbigniew" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Oświadczenie
    > ( zasady ogólne )

    Thnx :-)

    Pzdr,

    Maciej

  • 7. Data: 2002-01-20 22:11:13
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Azbigniew wrote:

> [...]
    > ryczałtu
    > od przychodu, że będę prowadził (a) księgę przychodów i rozchodów.

    (ciach)

    A cała reszta po co?
    Nie ma określonych przepisami druków tego oświadczenia.
    Nie ma określonej przepisami treści tego oświadczenia. Wiadamo jedynie że
    powinno się zgłosić jaką forme ksiąg rachunkowych będzie się prowadzić oraz
    czy zamierzamy korzystać z ryczałtu czy nie.
    W moim US pokazano mi "druk" sporządzony na maszynie i kserowany, z wolnymi
    miejscami na nip, nazwisko i imię, aders itd. oraz z opcjami do skreślenia:
    będę/nie będę prowadził KPiR, będę/nie będę opodatkowywał się na zasadach
    ogólnych, będę/nie będę korzystał z ryczałtu.
    Tyle. Już nawet nie usiłują, jak w zeszłym roku, wciskać ludziom że jest to
    jedyny słuszny druk. Dla niektórych jest to ułatwienie, ale NIE jest to
    żadna powszechnie obowiązująca norma prawna i mam prawo napisać ręcznie na
    karteczce A5 dwa zdania + swoje _niezbędne_ dane (imie, nazwisko, adres,
    NIP) i nikt nie ma prawa tego nie uznać.
    Nie widze powodu żeby zawracać sobie głowę przepisywaniem całego wypisu z
    rejestru.
    Pamiętam jak rok temu zabrakło akurat wzorcowych druczków i taksówkarzowi
    przede mną pani dała kartkę i kazała pisać: "imie, nazwisko, adres, NIP" i
    zdanie" Oświadczam że w roku 2001 będe prowadził KPiR i rezygnuję z
    opodatkowania ryczałtem".
    Wzięła, przeczytała, powiedziała - pan dopisze jeszcze "zasady ogólne" i
    podpisze. Śliczne to nie było, ale spełnia wszystkie ustawowe wymogi.
    A ty każesz ludziom elaboraty pisać. Po co? Mało mamy papierków,
    deklaracji, oświadczeń, ewidencji, rejestrów itp itd?

    > Podstawa prawna : art 24 ustawy z dn 26 lipca 1991

    A to czemu? Akurat ten przepis nic nie wnosi do sprawy.
    Ani słowem nie wspomina o termine i treści oświadczenia. Zawiera jedynie
    delegację dla ministra finasów do szczegółowego określenia zasad
    prowadzenia KPiR i terminu składania oświadczeń.
    Bezpośrednią podstawa prawną oświadczenia są więc dwa przepisy:
    rozporządzenie MF w sprawie prowadzenia PKPiR oraz Ustawa o
    zryczaltowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez
    osoby fizyczne.

    Maddy

    ps. Bardzo nieładnie jest nie nazywać ustaw po imieniu tylko określać je
    datą. Takim językiem posługuja się kontrolerzy skarbowi, to się brzydko
    kojarzy i świadczy o lekceważeniu rozmówcy : "patrzcie jaki jestem mądry,
    używam kodu tylko dla wtajemniczonych"

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2002-01-20 22:13:05
    Od: "Azbigniew" <a...@w...pl>

    Mozesz sobie pisac jak ci sie podoba, nawet rysikiem, to jest druk z Urzedu
    Skarbowego jako przyklad.
    Zawsze lepiej krytykowac niz pomoc innym
    az

  • 9. Data: 2002-01-21 10:03:51
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Magdalena Woloszyk" <m...@e...com.pl> wrote in message

    > (ciach)
    >
    > A cała reszta po co?

    Na przyklad po to, by milym Paniom w US nie robic niepotrzebnych przykrosci.

    A NIP podatnika np po to, by nikt sie ine przyczepil ze pismo do US
    jest bez NIP....

    Boguslaw

  • 10. Data: 2002-01-21 10:19:36
    Od: "qbass" <q...@p...onet.pl>

    > Mozesz sobie pisac jak ci sie podoba, nawet rysikiem, to jest druk z
    Urzedu
    > Skarbowego jako przyklad.
    > Zawsze lepiej krytykowac niz pomoc innym
    > az

    Mysle, ze nie ma czego sie obrazac! Maddy ma racje! Wystarczająco duzo jest
    biurokratycznych przepisow, zeby jeszcze sobie samemu dokladac. Ja od wielu
    lat skladam takie proste, krotkie oswiadczenie i jest OK. Nie gniewaj sie,
    ale przyslowie "nadgorliwosc gorsza od faszyzmu" ma duzy sens.
    Pozdrawiam, Anna.