    Date: Sat, 21 Mar 2015 20:43:40 +0100
    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Założenie działalności
    <5507de0e$0$2191$65785112@news.neostrada.pl> <meav3g$fh3$1@dont-email.me>
    <38435b72$0$2374$65785112@news.neostrada.pl>
    <medh3u$21m$11@dont-email.me>
    <38441348$0$2357$65785112@news.neostrada.pl>
    <meei31$21m$12@dont-email.me>
    <550b15b2$0$2211$65785112@news.neostrada.pl> <mefbrt$4be$1@dont-email.me>
    <550bb0bb$0$2192$65785112@news.neostrada.pl> <meic4b$m39$2@dont-email.me>
    <550d3ab4$0$2204$65785112@news.neostrada.pl>
    <550d5b9d$0$26812$65785112@news.neostrada.pl>
    <550d869c$0$364$65785112@news.neostrada.pl>
    <550d8d65$0$8390$65785112@news.neostrada.pl>
    <550d95ec$0$8380$65785112@news.neostrada.pl>
    <550d9fea$0$8370$65785112@news.neostrada.pl>
    <550dbb60$0$8376$65785112@news.neostrada.pl>
    <550dc717$0$2197$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 21.03.2015 o 20:31, cef pisze:
    > Stwierdzam fakt, że nie analizujesz mojego wpisu, gdzie napisałem
    > wyraźnie, że
    > wszystko może odbywać się nie całkowicie bez dokumentacji, ale na żądanie

    Nie, nie stwierdzasz faktu, a jedynie mnie obrażasz, zwłaszcza że
    wyjaśniłem dlaczego uważam to za niewykonalne.

    > Raz do roku jakieś sprawozdanie wystarczy.

    A jak umarł wcześniej?

    > Ubezpieczony oświadcza, że był ubezpieczony - wskazując płatnika.

    A jak jest nieprzytomny? (wersja ze szpitalem)

    Albo sam nie wie, kto był płatnikiem 20 lat temu, bo zmieniał zakłady
    pracy co pół roku? (wersja z emeryturą)

    > I startuje procedura. Teraz też tak działa.

    Nie. Teraz konto w systemie (ewuś) wykazuje czy jestem ubezpieczony czy
    nie. Jeżeli nie, to owszem, mogę oświadczać pisemnie, ale będą
    podchodzić z rezerwą.

    > Od kiedy istniał "system" i odmawiano mojej małżonce np
    > podczas wyjazdów wakacyjnych pomocy lekarskiej, to zawsze kazałem
    > jej pobierać pisemną odmowę recepcjonistki/przełożonego lekarza itd
    > że odmawiają świadczeń mimo oświadczenia o ubezpieczeniu z podaniem NIP
    > płatnika.
    > Może z innych powodów, ale to zawsze działało i to już jeden szczebel
    > powyżej recepcji.

    Ta, tylko zapewne korzystała z Medyka Pierwszego Rażenia albo czegoś
    podobnego. Tam strata przychodni jest relatywnie niewielka, jak się
    okaże że kłamała. W przypadku kosztownej operacji może być już mniej
    różowo, jak szpital popłynie na 200 tysięcy, Bo Pan Żeś Oszukał.

    > Jak również -- płatnik może się ulotnił, z tego czy innego
    > Czyli zakładasz kiwanie systemu.

    ,,z tego czy innego powodu.''

    Może być kiwanie, ale może być bankructwo, śmierć, emigracja, likwidacja
    etc.

    > Tak. Niemcy - deklaracje a raczej informacje miesięczne są zbiorcze jak
    > u nas kiedyś.
    > Dopiero roczna rozpiska z detalami.
    > Ubezpieczony ma numer (coś jak nasz pesel) i na to się powołują.

    A skąd ma ten numer? Przecież właśnie o tym rozmawiamy, że ma mieć konto
    u ubezpieczyciela, numer itepe. Więc jak ma, to jednak jest jak ja
    mówię, nie?

    > Kwestia czy składki ktoś opłaca jest wtórna - tak jak pisałem
    > nikt się nie odważy na kanty, bo "cywilnie" byłby trupem do końca życia.

    Niekoniecznie kanty, może to być właśnie trup...