  • 1. Data: 2007-09-18 18:36:00
    Temat: Zameldowanie, zamieszkiwanie i odpowiedni US
    Od: Joanna Czaplinska <j...@u...op.pl>

    Wyprowadzam się z jednego miasta do innego, ale w owym innym będę tylko
    wynajmować mieszkanie, a adres stałego zameldowania ciągle w starym
    miejscu. Pod który urząd skarbowy będę podlegać?

    Z góry dzięki Joanna

  • 2. Data: 2007-09-18 18:46:53
    Temat: Re: Zameldowanie, zamieszkiwanie i odpowiedni US
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Joanna Czaplinska w <news:fcp5sr$5hp$1@atlantis.news.tpi.pl>:

    > Wyprowadzam się z jednego miasta do innego, ale w owym innym będę tylko
    > wynajmować mieszkanie, a adres stałego zameldowania ciągle w starym
    > miejscu. Pod który urząd skarbowy będę podlegać?

    Ja podlegam pod ten gdzie jestem zameldowany na czas określony > 3 miesiące,
    a zameldowałem się w 3 dni po zamieszkaniu.

    Mam nadzieję, że pomogłem :)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2007-09-19 11:56:44
    Od: "q...@o...pl" <q...@o...pl>

    Nie ma czegos takiego jak podleganie pod US. Mozesz sie rozliczyc w dowolnym m-
    cu w PL niezaleznie od tego czy jetes tam zameldowana czy nie. Wybierasz urzad
    najblizszy m-ca ZAMIESZKANIA, skaldasz w nim NIP-3 i wpisujesz zmiane urzedu.
    Jedyna niedogodnosc polega na tym ze musisz poinformowac urzad w ktorym dotad
    sie rozliczalas ze "rozliczenie PIT za rok... zlozylas w US w XXX""- jesli
    tego nie zrobisz odezwa sie do Cibie za jakies 4 latka (to kiedy sie odezwa
    wynika z tego ze potencjalnie sie nie roliczasz i podlegasz karze wiec czekaja
    aby minelo jak najwiecej czasu i urosly jak najwieksze odsetki. Oczywiscie
    pozniej przyjmuja ownierz wyjasnienie ze rozliczenia PIT od roku XXX byly
    skladane w innym urzedzie.
    Wszystko co opisalem jest z "zycia wziete".

  • 4. Data: 2007-09-19 16:32:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    q...@o...pl wrote:
    > Nie ma czegos takiego jak podleganie pod US.

    A potrafisz to jakoś poprzeć argumentami?

    > Mozesz sie rozliczyc w dowolnym m-
    > cu w PL niezaleznie od tego czy jetes tam zameldowana czy nie. Wybierasz urzad
    > najblizszy m-ca ZAMIESZKANIA, skaldasz w nim NIP-3 i wpisujesz zmiane urzedu.

    Czyli jednak podlegasz.

    > Jedyna niedogodnosc polega na tym ze musisz poinformowac urzad w ktorym dotad
    > sie rozliczalas

    nie musisz, możesz.