  • 1. Data: 2007-08-23 10:55:55
    Temat: Zamiana grupy inwalidzkiej - jakie dokumenty?
    Od: TARC <t...@t...usun.kropki.pl>

    Jakie dokumenty należy przygotować dla ZUS do zmiany grupy inwalidzkiej z
    II na I? Chodzi mi głównie o formularz honorowany przez ZUS. Z góry
    dziękuję!

  • 2. Data: 2007-08-23 18:20:34
    Temat: Re: Zamiana grupy inwalidzkiej - jakie dokumenty?
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 23 Aug 2007 12:55:55 +0200, TARC napisał(a):

    Witaj :)

    > Jakie dokumenty należy przygotować dla ZUS do zmiany grupy inwalidzkiej z
    > II na I? Chodzi mi głównie o formularz honorowany przez ZUS. Z góry
    > dziękuję!

    Tak dla pewności wszelkiej: zmiana ma być spowodowana stanem zdrowia? Bo
    jest też możliwość podwyższenia grupy niejako "z urzędu" tj. po ukończeniu
    75 roku życia, ale wtedy już bez komisji lekarskiej.

    I jeszcze jedno - dla jakich celów? Cel jest o tyle ważny, bo od niego może
    zależeć to, kto składa wniosek (sam rencista, członkowie rodziny,
    instytucja)

    Ogólnie druki potrzebne są dwa. Jeden z nich to wniosek o przeprowadzenie
    badania w celu ustalenia grupy inwalidzkiej. Może być napisany odręcznie,
    jeśli osoba starająca się jest już rencistą, pobiera świadczenie. Można go
    równie dobrze złożyć ustnie do protokołu w punkcie informacyjnym w ZUS-ie.

    Natomiast drugim ważnym dokumentem będzie druk N-9 zaświadczenie o stanie
    zdrowia wypełnione przez lekarza prowadzącego.

    http://www.zus.pl/default.asp?p=1&id=1083

    tam znajdziesz formularz.
    Z tym do lekarza, po otrzymaniu wypełnionego dołączyć wniosek i do ZUS-u.
    Koniecznie we wniosku należy podać numer akt w ZUS-ie z poprzedniego
    badania, jest tożsamy z numerem renty (emerytury).

    I tyle :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 3. Data: 2007-08-23 20:20:43
    Od: TARC <t...@t...usun.kropki.pl>

    > Tak dla pewności wszelkiej: zmiana ma być spowodowana stanem zdrowia?

    Tak, znaczne pogorszenie stanu zdrowia.

    > I jeszcze jedno - dla jakich celów?
    Może złożyć rodzina, ale i sam rencista.

    *Dziękuję za odpowiedź, to bardzo mi pomogło.*