  • 1. Data: 2007-08-23 07:44:07
    Temat: dane na fakturach, pieczątce etc..
    Od: Iwo26 <c...@g...pl>

    Firma X ( internetowa) - pod tą nazwą jest zarejestrowana
    otworzyła sklepik pod nazwą Y

    Czy konto w banku może miec tą nazwę Y czy musi miec taką
    nazwę jak przy rejestracji?? A moze powinien miec obie??

    Czy na pieczątce moze być tylko nazwa sklepiku Y??

    I to samo pytanie o faktury - będą wystawiane pod sklepik Y.

  • 2. Data: 2007-08-23 08:04:01
    Temat: Re: dane na fakturach, pieczątce etc..
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 23 sierpnia 2007 09:44
    (autor Iwo26
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <faje7f$3on$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > Firma X ( internetowa) - pod tą nazwą jest zarejestrowana

    Gdzie zarejestrowana?

    > otworzyła sklepik pod nazwą Y
    > Czy konto w banku może miec tą nazwę Y czy musi miec taką
    > nazwę jak przy rejestracji?? A moze powinien miec obie??

    Konto w banku najczęściej ma nazwę przydzielaną przez bank. Np. moje konto w
    mBanku ma numerek. W inteligo podobnie. W Łukaszu jest nazwa, ale
    wygenerowana przez Łukasza. Więc chyba nie masz wiele do gadania....

    Chyba że mówisz o koncie w sensie rachunku... No to on nie ma nazwy...
    Znaczy w mBanku czy Inteligo ma, ale to nazwa w systemie, przeznaczona
    tylko dla ciebie, więc se możesz nazwać jak chcesz.

    > Czy na pieczątce moze być tylko nazwa sklepiku Y??

    A na okładce kalendarza? A na obudowie drukarki?

    Pieczątka to jest zabawka dla małych dzieci i poprlowskich urzędników.
    Pytanie do czego używasz tej pieczątki... Jak do ,,ozdabiania'' towarów,
    ofert itp. to se możesz napisać i Zimniak Falisty. Natomiast jak jej
    używasz jako sposobu na szybkie wypełnienie rubryczek formularza XYZ to
    zależy jaki to formularz.

    > I to samo pytanie o faktury - będą wystawiane pod sklepik Y.

    Co o faktury? Na fakturze mają się znajdować dane sprzedawcy i nabywcy.
    Więc przedsiębiorcy lub też spółki prowadzącej sklep.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 3. Data: 2007-08-23 08:32:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Aug 2007, Iwo26 wrote:

    > Firma X ( internetowa) - pod tą nazwą jest zarejestrowana
    > otworzyła sklepik pod nazwą Y

    X jest firmą, Y jest marką. Pasuje?

    > Czy konto w banku może miec tą nazwę Y czy musi miec taką
    > nazwę jak przy rejestracji??

    Co to jest "nazwa konta"?
    Jak piszesz *dosłownie*, to konta w niektórych bankach można
    sobie ponazywać dowolnie, dajmy na to "zapas na ZUS".
    Nie widzę przeszkód żeby nazywało się ""Y".
    Tylko co z tego ma wynikać? - przecież nazwa konta nie jest
    widoczna dla nikogo z zewnątrz.

    Po prawdzie podejrzewam co możesz mieć na myśli, ale poczekamy
    aż objaśnisz :) bo sugerowanie, że ktoś chce bankowi podać
    nieprawdziwe dane byłoby niegrzeczne ;)

    > Czy na pieczątce moze być tylko nazwa sklepiku Y??

    Wniosek: nie czytałeś archiwum :(
    Można sobie zrobić pieczątkę na której będą słoneczka i inne
    szlaczki dajmy na to - jest gdzieś zakaz?
    W zakresie pieczątek, przez wiele ostatnich lat, łącznie na
    grupach .prawo i .prawo.podatki podano JEDEN przepis dotyczący
    pieczątek: jak coś jest traktowane jako pieczątka "firmowa",
    to musi zawierać REGON.
    IMO do tej listy można jeszcze dopisać Kodeks Karny i KW, z czego
    by wynikało że nie może tam być danych umyślnie wprowadzających
    w błąd (dajmy na to podanie jako jako "adresu reklamacji"
    zakładu konkurencji mogłoby być powodem ukarania).

    > I to samo pytanie o faktury - będą wystawiane pod sklepik Y.

    A objaśnij może, co ma być na fakturze?
    Rozporządzenie masz np. tu:
    http://podatki.pl/akty/250505a.htm?strona=1#spis4

    Stosowny cytat brzmi:
    +++
    § 9.
    1. Faktura stwierdzajšca dokonanie sprzedaży powinna zawierać
    co najmniej:
    1) imiona i nazwiska lub nazwy bšdŸ nazwy skrócone sprzedawcy
    i nabywcy oraz ich adresy;
    ---

    Prowadzisz DG osoby *fizycznej*, tak?
    No to kto jest *sprzedawcą*, jak myślisz? ;)

    A tak traktując sprawę mniej formalnie :) - zauważ, że na części faktur
    które otrzymujesz od różnych podmiotów masz np. DWIE nazwy i DWA adresy.

    Pierwsze i obowiązkowe: nazwa podatnika oraz jego adres (osoba fizyczna
    ma adres w miejscu ZAMIESZKANIA, jakby kto pytał)
    I to tam MUSI być!
    A nadto nie ma przepisu zakazującego zamieszczania INNYCH informacji
    na fakturze.
    Niektórzy na fakturze umieszczają np. gwarancję: "na poz. 2,3,4 udziela
    się 2-letniej gwarancji".
    Inni protokół odbioru: "Towar przyjęto bez zastrzeżeń".
    Inni dowód zapłaty: "zapłacono gotówką".
    A jeszcze inni dopisują sobie dajmy na to MARKĘ albo na przykład ADRES
    PRZEDSIĘBIORSTWA (znaczy zakładu, sklepu czy czegoś tam).
    Ale to są dane "uboczne" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-08-23 20:51:02
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

> [...]
    >
    > Pierwsze i obowiązkowe: nazwa podatnika oraz jego adres (osoba fizyczna
    > ma adres w miejscu ZAMIESZKANIA, jakby kto pytał)

    no wlasnie , a musi?
    w moim US mila pani oswiadczyla mi, ze na FV moge uzyc jeden z dwoch adresow
    zgloszonych w NIP-1 czyli albo miejsce zamieszkania albo adres głównego
    miejsca wykonywania dzialalnosci. Nie ma znaczenia który...
    dlatego na FV wskazuje biuro. Czyzby mnie oszukała?:)
    pzdr
    Anax

  • 5. Data: 2007-08-23 22:47:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Aug 2007, Anax WRC wrote:

> [...]
    > miejsca wykonywania dzialalnosci. Nie ma znaczenia który...
    > dlatego na FV wskazuje biuro. Czyzby mnie oszukała?:)

    Tu masz przepis, wymagana rejestracja ale darmowa (i niewiele spamu
    dają):
    http://podatki.pl/akty/250505a.htm?strona=1#spis4

    To co napisałem to niemal cytat z przepisu.
    Jak w razie kontroli udowodnisz, co miła pani powiedziała?

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-08-23 23:05:48
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 24 sierpnia 2007 00:47
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0708240045440.3316@athlon64>):

    > wymagana rejestracja ale darmowa

    Sugerująca niektórym, że są już pod kreską i czas do piachu.... średnio
    miła...

  • 7. Data: 2007-08-24 08:23:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Aug 2007, Wrak Tristana wrote:

    > Sugerująca niektórym, że są już pod kreską i czas do piachu.... średnio
    > miła...

    Dawno się nie rejestrowałem, to nie wiem :P

    pzdr, Gotfryd