  • 11. Data: 2010-03-18 19:26:34
    Temat: Re: Zaokrąglanie kwot na fakturze
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Łukasz T" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:hnti3h$5ge$1@inews.gazeta.pl...

    > Ja licze od kwoty netto (czyli to bedzie 1 metoda)

    > Tylko mi chodzi o podsumowanie, wg powyższego powinno być
    > 74,85 | 5,25 | 80,10
    >
    > tylko że 74,85 + 7% to jest 80,09 brutto i 5,24 vat . I co jeśli klient
    > domaga się takiej kwoty na f-rze ?

    to traktujesz cene 80 zl jako jednostkowa cena brutto i policz vat w tyl
    czyli 80 X 7 = 560 / 107 = 5,23 to jest VAT a cena netto = 80 - 5,23 =
    74,77

  • 12. Data: 2010-03-18 20:45:07
    Od: "Jacek" <z...@g...pl>

    > Przy tym zapisie uznałbym pierwszą za poprawną. Trzymać się trzeba bowiem
    jedne
    > wersji liczenia. Jeśli zaczełeś liczyć dla każdej pozycji oddzielnie VAT i
    > brutto, to tak powinno być do końca.

    Niech ktoś spróbuje znaleźć program który nie będzie wyszczególniał (liczył)
    oddzielnie vat-u. I tak na prawdę połowa tych programów liczy wg pierwszej
    opcji a reszta drugim sposobem (dodam że zawsze vat liczony jest dla każdej
    pozycji).
    Nikt nie odpowiedział co jesli klient zakwestionuje taka fakture (1. opcja).
    Rabat nie wchodzi w grę.

  • 13. Data: 2010-03-18 23:24:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek wrote:
    > Nikt nie odpowiedział co jesli klient zakwestionuje taka fakture (1. opcja).

    a co ma być?
    Faktura jest wystawiona poprawnie.
    Na czym to kwestionowanie miałoby polegac?

  • 14. Data: 2010-03-19 07:26:28
    Od: "Jacek" <z...@g...pl>

    > a co ma być?
    > Faktura jest wystawiona poprawnie.
    > Na czym to kwestionowanie miałoby polegac?

    Korzystając z mojego przykładu i biorąc że obowiazuje 1. opcja to sumując
    wygląda to tak:
    74,85 | 5,25 | 80,10

    jednak klient odsyła f-re bo dla niego (chodzi o tą sumę)

    74,85 * 7% to jest 80,09 (z czego 5,24 vat)

  • 15. Data: 2010-03-19 07:46:27
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Jacek w <news:hnv8v4$lb6$1@inews.gazeta.pl>:

> [...]
    > 74,85 | 5,25 | 80,10

    > jednak klient odsyła f-re bo dla niego (chodzi o tą sumę)
    > 74,85 * 7% to jest 80,09 (z czego 5,24 vat)

    Czyli potrafi liczyć % (to chyba poziom szkoły podstawowej jest).

    Niestety taka umiejętność jest niewystarczająca w przypadku prowadzenia
    biznesu, trzeba jeszcze /kilka/ przepisów znać -- np.:
    <http://mf.gov.pl/_files_/podatki/vat_i_akcyzowy/akt
    y_prawne/2008/roz._mf_z_dnia_28.11.2008r._w_sprawie_
    zwrotu_podatku_niektorym_podatnikom,_wystawiania_fak
    tur,_sposobu_ich_prz.pdf>

    § 5.
    [...]
    3. Sprzedawca może określić w fakturze również kwoty podatku dotyczące
    wartości sprzedaży poszczególnych towarów i usług wykazanych w tej fakturze;
    w tym przypadku łączna kwota podatku może być ustalona w wyniku podsumowania
    jednostkowych kwot podatku.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 16. Data: 2010-03-19 07:49:16
    Od: <s...@a...pl>

    > jednak klient odsyła f-re bo dla niego (chodzi o tą sumę)
    > 74,85 * 7% to jest 80,09 (z czego 5,24 vat)

    Niech zmieni program do ksiegowania i będzie OK. Zostawiłbym ta fakturę u siebie
    z kopertą (żeby było widać, że odesłał) i jakby chciał ją znowu to do odbioru
    czekałaby w siedzibie firmy (ew. po zapłcie 5zł kosztów na pokrycie zapakowania
    i wysyłki, znowu bym ją wysłał).

    Jakiś czas temu przyszła od mnie księgowa i zażądała pieczątki i podpisu na
    fakturze. Jej zdaniem bez tego faktura jest nieważna. Miałem czas, więc
    pokazałem jej stosowne rozporządzenie i zapytałem, gdzie jest coś o podpisie i
    pieczątce. "Mnie nie interesuje rozporządzenie, pieczątka oraz podpis ma być i
    koniec". W końcu odesłałem ją do US na skargę i wystawiłem za drzwi. Betonu nie
    ruszysz. Jak mu program nie pozwala wprowadzić do systemu (a stawiam, że to na
    100% jest powodem odesłania f-ry) to będzie się upierał, że to Ty robisz źle, a
    nie jego program.

  • 17. Data: 2010-03-19 14:50:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek wrote:

> [...]
    > 74,85 | 5,25 | 80,10
    >
    > jednak klient odsyła f-re bo dla niego (chodzi o tą sumę)
    >
    > 74,85 * 7% to jest 80,09 (z czego 5,24 vat)

    No to wyslij mu jakies linki do szkolenia dla ksiegowych.

  • 18. Data: 2010-03-19 23:46:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Mar 2010, wspolna-flaszka.pl wrote:

    > sa cztery opcje,

    Dla porządku: opcje brutto podlegają jeszcze kombinacji z wyznaczeniem
    wartości stawki. *W ustawie* jest (odrębna od "rozporządzeniowych")
    możliwość użycia zamiast "matematycznie" wyznaczonych wartości
    1/(1+stawka), wartości "urzędowo" zaokrąglonych.
    Przypominam na wypadek, jakby komu mimo sprawdzenia wszystkich czterech
    opcji wartości w fakturze dalej nie pasowały o grosz ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2010-03-23 14:44:10
    Od: "Jacek" <z...@g...pl>

    Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Jeszce jedna kwestia - zaokraglanie po
    rabacie na fakturze.

    Towar - cena 5,29 netto (vat 3%) - sztuk 5
    rabat 4 %

    Jak liczymy rabat od ceny jendostkowej od ceny jednostkowej netto, czy od
    wartości netto.
    Jesli od ceny jendostkowej to mamy 5,29 - 4% rabatu tj. po zaokragleniu 5,08
    i wartosc netto (5 sztuk) - 25,4 zl netto
    Jeśli od wartości netto to mamy (5*5,29) - 4% rabatu 25,39 zl

  • 20. Data: 2010-03-23 20:39:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Mar 2010, Jacek wrote:

> [...]
    >
    > Towar - cena 5,29 netto (vat 3%) - sztuk 5
    > rabat 4 %
    >
    > Jak liczymy rabat od ceny jendostkowej od ceny jednostkowej netto

    Tak jak "całą fakturę".
    A że "całą fakturę" można *prawidłowo* wystawić na kilka sposobów,
    to sobie musisz wybrać ;) (a wątek na ten temat był niedawno, chyba
    w zeszłym tygodniu).

    pzdr, Gotfryd