  • 1. Data: 2010-03-18 14:16:22
    Temat: Zaokrąglanie kwot na fakturze
    Od: "Jacek" <z...@N...gazeta.pl>

    Prosty przykład faktury vat

    Towar | ilosc | cena netto | wartosc netto | Vat | Brutto

    towar1 | 5 | 4,99 | 24,45 | 1,75 | 26,70
    towar2 | 5 | 4,99 | 24,45 | 1,75 | 26,70
    towar3 | 5 | 4,99 | 24,45 | 1,75 | 26,70

    I teraz jak powinna wyglada suma i podatek

    74,85 | 5,25 | 80,10

    czy tak ?

    74,85 | 5,24 | 80,09

    Która forma jest poprawna i dlaczego.

  • 2. Data: 2010-03-18 14:21:51
    Temat: Re: Zaokrąglanie kwot na fakturze
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    sa cztery opcje, albo liczysz w kazdej linii
    podatek od wartosci BRUTTO w tyl badz wartosci NETTO w przod
    i na koncu sumujesz podatek

    lub w kazdej linii liczysz lub nie liczysz jak wyzej a na koncu liczysz od
    poczatku
    w przod lub w tyl od sum wartosci NETTO bądz BRUTTO z rozbiciem na
    poszczegolne stawki.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-03-18 14:30:17
    Od: "Jacek" <z...@g...pl>

    Zapomniałem dodac ze wszedzie jest jedna stawka vatu 7%(jakby to miało jakies
    znaczenie)
    Niewiele zrozumiałem z tej odpowiedzi powyzej...

  • 4. Data: 2010-03-18 15:02:41
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    > Zapomniałem dodac ze wszedzie jest jedna stawka vatu 7%(jakby to miało
    > jakies
    > znaczenie)
    > Niewiele zrozumiałem z tej odpowiedzi powyzej...

    metody
    1. (VAT LICZYSZ OD NETTO) liczysz w kazdej linni wartosc towaru x podatek
    vat i dodajesz do wartosci (i wychodzi brutto)
    na koncu sumujesz wyliczony VAT (z rozbiciem na stawki)
    2. (VAT LICZYSZ OD NETTO NA KONCU) na koncu robisz to co wyzej ale od sumy
    wartosci (z rozbiciem na stawki) - tu nie muszisz liczyc podatku w
    poszczegolnych liniach
    3. (VAT LICZYSZ OD BRUTTO) liczysz w kazdej linni wartosc towaru x podatek
    vat(wedlug wzoru dla cen urzedowych) i odejmujesz do wartosci (wychodzi
    netto)
    na koncu sumujesz wyliczony VAT (z rozbiciem na stawki)
    4. (VAT LICZYSZ OD BRUTTO NA KONCU)

  • 5. Data: 2010-03-18 15:50:10
    Od: "Łukasz T" <z...@g...pl>

    Ja licze od kwoty netto (czyli to bedzie 1 metoda)

    > 1. (VAT LICZYSZ OD NETTO) liczysz w kazdej linni wartosc towaru x podatek
    > vat i dodajesz do wartosci (i wychodzi brutto)
    > na koncu sumujesz wyliczony VAT (z rozbiciem na stawki)

    Tylko mi chodzi o podsumowanie, wg powyższego powinno być
    74,85 | 5,25 | 80,10

    tylko że 74,85 + 7% to jest 80,09 brutto i 5,24 vat . I co jeśli klient
    domaga się takiej kwoty na f-rze ?

  • 6. Data: 2010-03-18 16:04:34
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jacek wrote:

    > Która forma jest poprawna i dlaczego.

    Obie są poprawne.

    Jeśli sprzedajesz kupę towaru, który w sumie warty jest
    74,85 netto, to VAT wyniesie 7% - 5,24

    Jeśli sprzedajesz piętnaście pozycji jakiegos towaru
    za 4,99 i VAT 0,35 to masz 74,85 netto i 15x0,35=5,25 vatu

  • 7. Data: 2010-03-18 16:06:38
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Łukasz T wrote:

    > tylko że 74,85 + 7% to jest 80,09 brutto i 5,24 vat . I co jeśli
    > klient domaga się takiej kwoty na f-rze ?

    Daj mu rabat 0,01

  • 8. Data: 2010-03-18 17:46:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek wrote:
    > Prosty przykład faktury vat
    >
    > Towar | ilosc | cena netto | wartosc netto | Vat | Brutto
    >
    > towar1 | 5 | 4,99 | 24,45 | 1,75 | 26,70
    > towar2 | 5 | 4,99 | 24,45 | 1,75 | 26,70
    > towar3 | 5 | 4,99 | 24,45 | 1,75 | 26,70
    >
    > I teraz jak powinna wyglada suma i podatek
    >
    > 74,85 | 5,25 | 80,10
    >
    > czy tak ?
    >
    > 74,85 | 5,24 | 80,09
    >
    > Która forma jest poprawna i dlaczego.

    Obie.

    Podaj cene netto i stawke vat dla kazdej pozycji i nie wyliczaj nic
    dalej dla kazdej pozycji
    kowte vat i brutto wyliczasz dopiero tablece w podsumowaniu

    albo
    wlicz vat i brutto w kazdej pozycji, a w tabelce na dole tylko dodaj to
    co wychodzi z poszczegolnych pozycji.

    jak probujesz obie naraz to ci takie krzaczki wychodza.

    tak juz jest i koniec

  • 9. Data: 2010-03-18 18:58:42
    Od: <s...@a...pl>

    > Towar | ilosc | cena netto | wartosc netto | Vat | Brutto
    >
    > towar1 | 5 | 4,99 | 24,45 | 1,75 | 26,70
    > towar2 | 5 | 4,99 | 24,45 | 1,75 | 26,70
    > towar3 | 5 | 4,99 | 24,45 | 1,75 | 26,70
    >
    > I teraz jak powinna wyglada suma i podatek
    >
    > 74,85 | 5,25 | 80,10
    >
    > czy tak ?
    >
    > 74,85 | 5,24 | 80,09
    >
    > Która forma jest poprawna i dlaczego.

    Przy tym zapisie uznałbym pierwszą za poprawną. Trzymać się trzeba bowiem jednej
    wersji liczenia. Jeśli zaczełeś liczyć dla każdej pozycji oddzielnie VAT i
    brutto, to tak powinno być do końca.

    Drugą wersję uznałbym także za poprawną, jeśli nie byłoby wyszczególnienia VAT i
    brutto przy każdej pozycji faktury.

  • 10. Data: 2010-03-18 18:59:22
    Od: <s...@a...pl>

    > tylko że 74,85 + 7% to jest 80,09 brutto i 5,24 vat . I co jeśli klient
    > domaga się takiej kwoty na f-rze ?

    To ty wystawiasz f-rę, nie klient. Jak bedę chciał na 100000zł też mi wystawisz?