  • 1. Data: 2006-01-28 17:24:09
    Temat: Zaokrąglanie zaliczka pobrana przez płatnika
    Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl>

    Witam
    Mam pytanie w PIT-11 za 2005 rok - kwota pobranego podatku (zaliczka na
    poczet podatku) wynosi 1.545,30 zł.
    Wpisując do PIT-37 np. do poz. 37 i dalej do poz. 59 i dalej do poz. 113 -
    zaokrąglić ten podatek do pełnych złotych.
    W bloku G PIT-37
    OBLICZENIE ZOBOWIĄZANIA PODATKOWEGO - wszystko właściwe sprowadza się do
    zaokrąglania podatku
    do złotówki.

    Pozdrawiam Piotr Grela (interpio)
    www.handbike.pl

  • 2. Data: 2006-01-28 17:39:26
    Od: "mgma" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Piotr Grela (interpio)" <i...@d...pl> napisał w
    wiadomości news:drg9d9$1cl$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > W bloku G PIT-37
    > OBLICZENIE ZOBOWIĄZANIA PODATKOWEGO - wszystko właściwe sprowadza się do

    W PIT-37 rozycja 110 wyrażnie pisze podatek należny /po zaokrągleniu do
    pełnego złotego/ i dopiero od tego momentu podatek w pełnych zł.

  • 3. Data: 2006-01-30 12:31:34
    Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl>

    Użytkownik "mgma" <m...@n...pl> napisał (a) w wiadomości
    > W PIT-37 rozycja 110 wyrażnie pisze podatek należny /po zaokrągleniu do
    > pełnego złotego/ i dopiero od tego momentu podatek w pełnych zł.

    OK - to wiem bo wyraźnie pisze
    ale poz. 113 jest sumą poz. 50 i 86 i jeżeli będą tam
    "podatek z groszami to trzeba będzie go właśnie z takimi groszami wpisać"
    - co przy zaokrąglaniu właśnie w poz.110 - będzie bez sensu.
    Pytam się bo analogiczną sytuację miałem, parę lat temu, gdy wprowadzane
    było
    zaokrąglanie do pełnych dziesiątek.
    Urząd Skarbowy zwracał wszystkie PIT-y w których podatki w tych pozycjach
    nie
    były zaokrąglone do pełnych dziesiątek, bo dane nie wchodziły do systemu
    komputerowego.

    PIT-11, PIT-40, PIT-8b wystawiony po 01.01.2006 r. będzie już prawnie
    musiałbyć zaokrąglony do pełnych złotych
    a co robić np. z PIT-11 wystawionym przed 01.01.2006r. z zaokrąglonym
    podatkiem do 0,10zł.