    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zapłać nawet jak nie jesteś VAt-owcem.
    Date: Mon, 1 Jul 2002 13:58:11 +0200

    [tylko lekko cięte za co przepraszam, ale...]
    On Mon, 1 Jul 2002, Kamila wrote:

    >+ > >+ Czy US ma prawo tak postąpić.
    [...]
> [...]
    >+ > 1. W przypadku gdy osoba prawna, jednostka organizacyjna nie mająca
    >+ > osobowości prawnej lub osoba fizyczna wystawi fakturę, w której wykaże
    >+ > kwotę podatku, jest obowiązana do jego zapłaty także wówczas, gdy dana
    >+ > sprzedaż nie była objęta obowiązkiem podatkowym albo została zwolniona
    >+ > od podatku.
    >+ OK , ale jak ktoś nie jest VAT-owcem to jak może odprowadzać VAT, wiem, że
    >+ są firmy nie-VAT-owskie, które wystawiają zamiast rachunku zwykłego faktry
    >+ bo taki druk akurat mają pod ręką, to czy one też powinny zapłacią VAT?

    Przeczytaj jeszcze raz przepis: czy owe firmy na takim
    "rachunku" *wykazują VAT*, czyli piszą "VAT 22% - 215 zł" ?
    A ty tak zrobiłaś :(

    >+ Orko co ty na to, bo zwariuję.!!!

    Jak będziesz ponawiać pytanie do Orki spróbuj subjecta:
    "Orko: Zapłać nawet jak nie jesteś VAt-owcem."
    - może zauważy :)
    No, chyba że jest na urlopie...

    Pozdrowienia, Gotfryd