  • 1. Data: 2002-06-28 18:49:28
    Temat: Zapłać nawet jak nie jesteś VAt-owcem.
    Od: "Kamila" <K...@2...pl>

    Czy US ma prawo tak postąpić.
    Podatnik zgłosił się do VAT-u powiedzmy 11.03.2002, bo przekroczył kwotę
    która go od VAT-u zwalniała.Po tej dacie wystawił FV na sprzedaż usługi i
    naliczył VAT, miał też koszt od którego odliczył VAT.
    US przeprowadził kontrolę i stwierdził, że przekroczenie kwoty nie
    nastąpiło w marcu, ale skoro podatnik złożył VAT-R w III, to znaczy że
    należy mu w tej sytuacji uznać przystąpienie dobrowolne od 01.IV. 2002.
    Czyli reasumując w marcu VAT-owcem nie był, bo nie miał prawa, więc nie miał
    też prawa odliczyć VAT-u od zakupów, ale ale okazuje się że US w protokole
    twierdzi, że ma obowiązek oddać VAT od sprzedaży usłygi wyfakturowanej w
    marcu. Kochani jakim cudem nie VAT-owiec ma płacić VAT?
    Czy US ma rację??????
    K.

  • 2. Data: 2002-06-28 19:25:46
    Temat: Re: Zapłać nawet jak nie jesteś VAt-owcem.
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Jeśli US tak twierdzi (przekroczenie kwoty) to widocznie ma podstawy.
    Ważny jest sposób prowadzenia ewidencji uproszczonej do celów VAT, w jaki
    sposób i kiedy nastąpiło powiadomienie US, etc.
    Jeśli podatnik wystawi F-rę VAT nawet nie będąc płatnikiem tego podatku z
    naliczonym podatkiem należnym, obawiązany jest do jego odprowadzenia do US.

  • 3. Data: 2002-06-29 16:55:21
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Jun 2002, Kamila wrote:

> [...]
    >+ twierdzi, że ma obowiązek oddać VAT od sprzedaży usłygi wyfakturowanej w
    >+ marcu. Kochani jakim cudem nie VAT-owiec ma płacić VAT?

    Niestety tak :(
    "Winne" jest nasze prawo, które sprawę stawia tak że VAT wykazany
    trzeba zapłacić, *nawet jak nie był należny*.
    Prowadzi to do absurdu - jak w twoim przypadku (czasem po "drugiej
    stronie" transakcji): *wykazujesz* błąd i nie można go skorygować.

    Ustawa o VAT, art.32:
    1. W przypadku gdy osoba prawna, jednostka organizacyjna nie mająca
    osobowości prawnej lub osoba fizyczna wystawi fakturę, w której wykaże
    kwotę podatku, jest obowiązana do jego zapłaty także wówczas, gdy dana
    sprzedaż nie była objęta obowiązkiem podatkowym albo została zwolniona
    od podatku.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-06-30 22:33:20
    Od: "Kamila" <K...@2...pl>

> [...]
    > kwotę podatku, jest obowiązana do jego zapłaty także wówczas, gdy dana
    > sprzedaż nie była objęta obowiązkiem podatkowym albo została zwolniona
    OK , ale jak ktoś nie jest VAT-owcem to jak może odprowadzać VAT, wiem, że
    są firmy nie-VAT-owskie, które wystawiają zamiast rachunku zwykłego faktry
    bo taki druk akurat mają pod ręką, to czy one też powinny zapłacią VAT?
    Orko co ty na to, bo zwariuję.!!!
    K.

  • 5. Data: 2002-07-01 11:58:11
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    [tylko lekko cięte za co przepraszam, ale...]
    On Mon, 1 Jul 2002, Kamila wrote:

    >+ > >+ Czy US ma prawo tak postąpić.
    [...]
> [...]
    >+ bo taki druk akurat mają pod ręką, to czy one też powinny zapłacią VAT?

    Przeczytaj jeszcze raz przepis: czy owe firmy na takim
    "rachunku" *wykazują VAT*, czyli piszą "VAT 22% - 215 zł" ?
    A ty tak zrobiłaś :(

    >+ Orko co ty na to, bo zwariuję.!!!

    Jak będziesz ponawiać pytanie do Orki spróbuj subjecta:
    "Orko: Zapłać nawet jak nie jesteś VAt-owcem."
    - może zauważy :)
    No, chyba że jest na urlopie...

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-07-01 23:29:08
    Od: "Ryszard G" <r...@p...fm>

    ... ciach

    Powiem więcej, nie dość, że VAT trzeba o tej faktury ( wystawionej przez
    niewatowca ale z wykazanym podatkiem ) zapłcić, to należałoby powiadomić
    ( w trybie pilnym ) o tym odbiorcę faktury, gdyż dla niego jest to
    faktura, z której VATu nie może on odliczyc.

    pozdrawiam
    Ryszard G.