  • 1. Data: 2010-09-01 08:03:37
    Temat: Zapłata ZUS z góry do końca roku
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Czy jest jakaś prawna przeszkoda aby zapłacić skałdki ZUS z DG awansem, za
    wrzesień-grudzień 2010,
    i odliczyć je sobie w III kwartale? Oczywiście chodzi o zmiejszenie
    "podwójnej" zaliczki, za III/IV kw.

    --
    Tomek

  • 2. Data: 2010-09-10 10:50:25
    Temat: Re: Zapłata ZUS z góry do końca roku
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 01-09-2010 o 10:03:37 Tomek <t...@o...pl> napisał(a):

    > Czy jest jakaś prawna przeszkoda aby zapłacić skałdki ZUS z DG awansem,
    > za wrzesień-grudzień 2010,
    > i odliczyć je sobie w III kwartale? Oczywiście chodzi o zmiejszenie
    > "podwójnej" zaliczki, za III/IV kw.

    To może chociaż ktoś "pogdybie"? Ja nie widzę tutaj żadnej pułapki,
    wszelkie znaki na ziemi i w internecie wskazują, że można sobie zapłacić
    ZUS do przodu - i bezboleśnie odliczyć.
    Jedynym ograniczeniem wydaje się być koniec roku, gdy stawki się zmieniają,
    ale to jest jedynie przeczucie.

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2010-09-10 10:59:09
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-09-10 12:50, Tomek wrote:

> [...]
    > ZUS do przodu - i bezboleśnie odliczyć.
    > Jedynym ograniczeniem wydaje się być koniec roku, gdy stawki się zmieniają,

    PDOF art. 22 ustęp 6bb?

    Piotrek

  • 4. Data: 2010-09-10 12:16:56
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-09-2010 o 12:59:09 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

    > PDOF art. 22 ustęp 6bb?

    To jest odnośnie stosunku pracy. Poza tym - czego zapomniałem napisać
    - bardziej chodzi mi o zdrowotne.

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2010-09-10 15:01:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Sep 2010, Tomek wrote:

    > To jest odnośnie stosunku pracy. Poza tym - czego zapomniałem napisać
    > - bardziej chodzi mi o zdrowotne.

    A, to było trzeba wyraźnie zaznaczyć, zaraz bym się czepnął ;)
    (było, zdaje się dawno)
    Dla zdrotownego jest (w odróżnieniu od społecznych[1]) zapis "zapłacone
    zgodnie z przepisami".
    Czy nadpłata spełnia wymóg "zgodności z przepisem"?

    [1] - a z ratio legis prawnicy wywodzą, że dwa różne zapisy w tym samym
    akcie prawnym *muszą* znaczyć co innego, bo nie mogły zajść "czynniki
    zewnętrzne" którym można by przypisać fakt użycia różnych określeń
    dla takiego samego zdarzenia

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2010-09-10 19:45:39
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-09-2010 o 17:01:38 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > zgodnie z przepisami".
    > Czy nadpłata spełnia wymóg "zgodności z przepisem"?

    A nie jest? Ustawa "zdrowotna" odsyła w zakresie terminów opłącania
    składek do usus.

    --
    Tomek

  • 7. Data: 2010-09-13 17:18:04
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

    > Czy nadpłata spełnia wymóg "zgodności z przepisem"?
    A czy to będzie nadpłacona składka?
    Jest podany termin do kiedy mamy zapłacić a czy jest podany gdzieś termin od
    kiedy mamy zapłacić?

    --
    PawełJ

  • 8. Data: 2010-09-13 17:58:09
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 13-09-2010 o 19:18:04 pawelj <p...@o...pl> napisał(a):

    > A czy to będzie nadpłacona składka?
    > Jest podany termin do kiedy mamy zapłacić a czy jest podany gdzieś
    > termin od kiedy mamy zapłacić?

    Nie ma terminu "od", co najwyżej można go wywodzić z litery przepisów.
    Poza tym do każdej składki podajesz okres za który ją płacisz,
    więc ta konstrukcja z nadpłatą wydaje mi się karkołomna.

    --
    Tomek

  • 9. Data: 2010-09-13 18:28:19
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:

    > Nie ma terminu "od", co najwyżej można go wywodzić z litery przepisów.
    > Poza tym do każdej składki podajesz okres za który ją płacisz,
    > więc ta konstrukcja z nadpłatą wydaje mi się karkołomna.

    A jak zamierzasz technicznie zapłacić?
    Kilka przelewów i nr deklaracji czy jeden przelew i jeden nr deklaracji
    i tylko składka za duża?

  • 10. Data: 2010-09-13 19:58:36
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 13-09-2010 o 20:28:19 cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > A jak zamierzasz technicznie zapłacić?
    > Kilka przelewów i nr deklaracji czy jeden przelew i jeden nr deklaracji
    > i tylko składka za duża?

    Oczywiście kilka osobnych przelewów. Teraz pewnie napiszesz że nie mogę
    wpisać
    numeru deklaracji której nie jeszcze ma, ale przecież jak płacę np. we
    wrześniu
    za sierpień to też często się zdarza że w momencie zapłaty deklaracja
    jeszcze nie jest wysłana.
    Ba, czasami zapomnę wysłać w ogóle (płacę tylko za siebie więc nie mam
    obowiązku).

    --
    Tomek