  • 11. Data: 2010-09-13 20:36:36
    Temat: Re: Zapłata ZUS z góry do końca roku
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomek w <news:op.vizlryi3l60ql1@unk>:

    > Oczywiście kilka osobnych przelewów.

    W celu? Przecież z przelewach do ZUS można wpisac R

    > Teraz pewnie napiszesz że nie mogę
    > wpisać numeru deklaracji której nie jeszcze ma, ale przecież jak płacę
    > np. we wrześniu za sierpień to też często się zdarza że w momencie
    > zapłaty deklaracja jeszcze nie jest wysłana.

    Swego czasu, gdy trzeba było DRA składać jeszcze, to panienka z okienka ZUS
    orzekła, że nie mogę złożyć deklaracji "w przód", a na pytanie dlaczego i co
    zabrania mi złożyć deklaracje z numerkiem kolejnym, gdybym jednak nie musiał
    opłacać, po chwili zastanowienia orzekła, że OK, tylko muszę zapłacić
    składki w terminie złożenia deklaracji, czyli wg niej do 10 następnego
    miesiąca po złożeniu deklaracji. Po pytaniu o wyjaśnienie, co rozumie przez
    *termin do*, i dlaczego 9 grudnia 2020 wg niej nie jest w terminie _do_ 10
    grudnia 2020, nastąpiło zawieszenie panienki z okienka.

    ?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 12. Data: 2010-09-13 20:50:58
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 13-09-2010 o 22:36:36 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    napisał(a):

    > W celu? Przecież z przelewach do ZUS można wpisac R

    Tzn?

> [...]
    > 10
    > grudnia 2020, nastąpiło zawieszenie panienki z okienka.

    A morał z tego taki i niektórym znany: ... (uzupełnij ;))

    > ?

    Gdy zapomnę wysłać DRA to ZUS samoczynnie klonuje poprzednie, tak?
    Więc płacąc w terminie, płacę "na" nieistniejącą jeszcze deklarację.

    --
    Tomek

  • 13. Data: 2010-09-15 10:04:17
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    W dniu 01.09.2010 10:03, Tomek pisze:
    > Czy jest jakaś prawna przeszkoda aby zapłacić skałdki ZUS z DG awansem,
    > za wrzesień-grudzień 2010,
    > i odliczyć je sobie w III kwartale? Oczywiście chodzi o zmiejszenie
    > "podwójnej" zaliczki, za III/IV kw.

    Tak z ciekawości zadzwoniłem do KIP, myśląc że może coś tam się zmieniło
    na lepsze, ale najpierw ułyszałem ciszę, potem jakiegoś Chopina, a potem
    niepewny głos "chy-chy-ba może pan" :-)

    --
    Tomek