    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zapytanie odnośnie środków trwałych
    Date: Sat, 9 Jan 2010 02:30:53 +0100

    On Wed, 6 Jan 2010, asuszek wrote:

> [...]
    >
    > Firma holenderska nasz kontrahent dla którego dostarczamy wyroby
    > przekazał nam kilka maszyn do produkcji, przy czym firma nasza ma
    > płacić przez 12 miesięcy ustaloną kwotę "niby" za używanie maszyn,
    > ponieważ uzgodnione jest że te maszyny przejdą w firmy posiadanie po
    > spłacie każdej z rat kredytu. Przykładowo wartość wszystkich maszyn
    > wynosi 12000 EURO, czynsz miesięczny 1000 Euro i jest 12 maszyn. No i
    > po spłacie np I raty my piszemy do nich, że chcemy za ten czynsz np.
    > drugą maszynę na liście. No i np strony podpiszą że tak po tej racie
    > ta maszyna przechodzi na nasze uzywanie.

    Przecież "w używaniu" to ona już JEST!
    Pewnie masz na myśli "na własność"?

    > No i moje pytanie czy na
    > podstawie takiego oświadczenia można wprowadzić środek trwały do
    > ewidencji środków trwałych?

    Na mój rozum jest problem, *o ile* to ma być czynsz lub rata
    leasigowa.
    Popatrz na to tak: JEŚLI tak kwota powoduje, że maszyna przechodzi
    na Waszą własność, to co płacicie za używanie pozostałych maszyn?
    Za darmo są? ;)

    pzdr, Gotfryd