  • 1. Data: 2010-01-06 11:31:15
    Temat: Zapytanie odnośnie środków trwałych
    Od: asuszek <a...@g...com>

    Witam

    Moje pytanie brzmi natepująco

    Firma holenderska nasz kontrahent dla którego dostarczamy wyroby
    przekazał nam kilka maszyn do produkcji, przy czym firma nasza ma
    płacić przez 12 miesięcy ustaloną kwotę "niby" za używanie maszyn,
    ponieważ uzgodnione jest że te maszyny przejdą w firmy posiadanie po
    spłacie każdej z rat kredytu. Przykładowo wartość wszystkich maszyn
    wynosi 12000 EURO, czynsz miesięczny 1000 Euro i jest 12 maszyn. No i
    po spłacie np I raty my piszemy do nich, że chcemy za ten czynsz np.
    drugą maszynę na liście. No i np strony podpiszą że tak po tej racie
    ta maszyna przechodzi na nasze uzywanie. No i moje pytanie czy na
    podstawie takiego oświadczenia można wprowadzić środek trwały do
    ewidencji środków trwałych?

    Z góry dziękuje za odpowiedź

  • 2. Data: 2010-01-09 01:30:53
    Temat: Re: Zapytanie odnośnie środków trwałych
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Jan 2010, asuszek wrote:

> [...]
    > drugą maszynę na liście. No i np strony podpiszą że tak po tej racie
    > ta maszyna przechodzi na nasze uzywanie.

    Przecież "w używaniu" to ona już JEST!
    Pewnie masz na myśli "na własność"?

    > No i moje pytanie czy na
    > podstawie takiego oświadczenia można wprowadzić środek trwały do
    > ewidencji środków trwałych?

    Na mój rozum jest problem, *o ile* to ma być czynsz lub rata
    leasigowa.
    Popatrz na to tak: JEŚLI tak kwota powoduje, że maszyna przechodzi
    na Waszą własność, to co płacicie za używanie pozostałych maszyn?
    Za darmo są? ;)

    pzdr, Gotfryd