  • 1. Data: 2004-11-14 14:22:19
    Temat: Zasiłek przedemerytalny - renta rodzinna
    Od: logic7 <l...@R...MOonet.VEpl>

    Witam,

    Moja ciocia pobiera zasilek przedemerytalny od 2001 roku (ok. 500 zl).
    Obecnie ma 53 lata. Jej syn do konca pazdziernika tego roku pobieral rente
    rodzinna po zmarlym ojcu (ok. 800 zl). Z chwila ukonczenia 25 roku zycia
    prawo do pobierania renty rodzinnej przez niego wygaslo. Mam w zwiazku z
    tym pytanie czy jest mozliwosc, rezygnacji z pobierania swiadczenia
    przedemerytalnego przez moja ciocie w zamian za uzyskanie przez nia prawa
    do pobierania swiadczenia z tytulu renty rodzinnej.
    Za wszelkie odpowiedzi z gory dziekuje.

    Pozdrawiam, logic

  • 2. Data: 2004-11-14 16:46:48
    Temat: Re: Zasiłek przedemerytalny - renta rodzinna
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "logic7" <l...@R...MOonet.VEpl> napisał w wiadomości
> [...]
    prawa
    > do pobierania swiadczenia z tytulu renty rodzinnej.

    Prawdopodobnie Twojej cioci przysługiwałaby renta rodzinna po zmarłym
    mężu, ale musiałaby o nią wystąpić, czyli niezbędny jest kontakt z
    oddziałem ZUS z dokumentami: nr renty rodzinnej pobieranej przez syna,
    akt małżeństwa, dokumenty potwierdzające uczęszczanie syna do szkoły
    średniej (do osiągnięcia 18 lat).

    Pozdrawiam

    wa