  • Data: 2007-05-03 13:32:03
    Temat: Re: Zatrudnianie rodziny
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 3 May 2007, Ryszard G wrote:

    > Witaj Gotfrydzie.
    > Źle mnie zrozumiałeś.

    Dobrze, dobrze :)

    > Chciałem tylko pokazać, że to za czym tęskni autor wątku (niemożliwe w
    > obecnym stanie prawnym)

    Ależ możliwe! Na przeszkodzie stoi tylko logika - zaliczenie takiego
    "stosunku" do "osoby współpracującej" jest przymusowe dla ZUS
    (i tu jak najbardziej dobrze piszesz), ale prawo pracy nie stoi na
    przeszkodzie, umowę zawrzeć można, a US z chęcią wyciągnie rękę
    po dodatkowe podatki :]

    > nie jest takim miodem jakby sie wydawało. Nic więcej.

    A ja wyciągnąłem na wierzch, że jest jeszcze gorzej niż pokazałeś,
    też nic więcej - tezie nie zaprzeczam :)
    Do tego co policzyłeś trzeba doliczyć podatek dochodowy, w jednym
    miejscu "dodatkowy" (od składek pracownika), w drugim miejscu
    podwójny (od wynagrodzenia, bo prowadzący DG musi zapłacić z już
    opodatkowanych pieniędzy nie mogąc wliczyć wynagrodzenia w KUP
    a dla małżonka są przychodem i nadal opodatkowaniu podlegają).

    pzdr, Gotfryd