    From: Budzik <b...@t...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zatrudnienie żony
    Date: 6 Aug 2003 21:27:47 GMT
    Sender: b...@p...onet.pl@pw112.poznan.cvx.ppp.tpnet.pl

    Tako rzecze s...@s...com.pl:

    > Spróbuję warunkowo i zastrzegająco: wg mojej najlepszej wiedzy
    > nie ma zakazu zawarcia umowy o pracę z własnym małżonkiem.
    > Zawarcie takiej umowy nie powoduje jednak, że owa osoba "przestanie
    > być" osobą współpracującą - bo osobą współpracującą jest się
    > z mocy prawa. Takoż z mocy prawa wynagrodzenie małżonka nie jest
    > kosztem dla pracodawcy.
    > Zawarcie takiej umowy spowoduje że od "wypłaty" trzeba będzie
    > zapłacić podatek osobisty (doliczyć do przychodów żony) a jedno-
    > cześnie - ponieważ nie będzie to KUP u męża - to on od tej
    > samej kwoty *również* zapłaci podatek.
> [...]
    OK, czyli jedynym rozsądny sposób to ptraktowanie żony jako osoby
    współpracującej. Tak się domyślałem.
    Teraz pytanie: jak to zrealizować??
    Komu zgłosić, że moja żona będzie np. pracować w sklepie???
    Jakie opłaty miesięczne (ZUS), mam nadzieję że w US zero)?

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)