  • 1. Data: 2003-08-02 12:14:43
    Temat: Zatrudnienie żony
    Od: Budzik <b...@t...poczta.onet.pl>

    Prosiłbym o opisanie w jaki sposób mąż prowadzący DG może zatrudnić żonę
    aby było to jak najbardziej korzystne (USi przede wszystkim ZUS).
    Słyszałem, że zatrudnienie na umowę o pracę nie jest korzystne (wypłata dla
    żony nie jest KUP, jakieś inne ???), wiem że jest coś takiego jak osoba
    współpracująca ale na czym to dokładnie polega, jakie są miesięczne opłaty
    dla ZUS i US, no i przede wszystkim czy są inne - korzystniejsze sposoby???
    Dzięki za wszelkie uwagi.

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem
    można jeść w miejscu publicznym ;-)"
    DooMiniK: "A alkohol w czekoladkach czy w butelce obok? ;]"

  • 2. Data: 2003-08-02 12:23:14
    Temat: Re: Zatrudnienie żony
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" <b...@t...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Prosiłbym o opisanie w jaki sposób mąż prowadzący DG może zatrudnić żonę
    > aby było to jak najbardziej korzystne (USi przede wszystkim ZUS).

    Zatrudnij zone kolegi.

    Karol

  • 3. Data: 2003-08-03 22:26:28
    Od: Budzik <b...@t...poczta.onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a a...@b...poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Zatrudnij zone kolegi.

    Właśnie żony generalnie nie rozumieją, ze czasami powinny zastąpić że żony
    kolegów czy też inne koleżanki.

    P.S. To było na poważnie, bo nie widzę nigdzie ":)" ?

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    "Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,
    jak pisze się słowo właściwe." Julian Tuwim

  • 4. Data: 2003-08-03 22:30:25
    Od: Budzik <b...@t...poczta.onet.pl>

    Tako rzecze a...@b...poczta.onet.pl:

    > Zatrudnij zone kolegi.

    Właśnie żony generalnie nie rozumieją, ze czasami powinny zastąpić je żony

    H. Jackson Brown, Jr.

  • 5. Data: 2003-08-04 07:31:34
    Od: "yksnimaK" <y...@N...poczta.onet.pl>

    "Budzik" <b...@t...poczta.onet.pl> wrote in message
    > Tako rzecze a...@b...poczta.onet.pl:

    > Właśnie żony generalnie nie rozumieją, ze czasami powinny zastąpić je żony
    > kolegów czy też inne koleżanki.
    >
    > P.S. To było na poważnie, bo nie widzę nigdzie ":)" ?

    Zony nie mozna zatrudnic - bylo milion razy na grupie. Moze byc osoba
    wspolpracujaca, i wtedy trzeba bulic za nia ZUS. Poszukaj w archiwum.

    Rafal

  • 6. Data: 2003-08-04 08:59:21
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Zony nie mozna zatrudnic - bylo milion razy na grupie.

    Ależ można. Nikt nie zabrania zatrudniać żony.
    Pytanie tylko czy jest to opłacalne.

  • 7. Data: 2003-08-04 13:01:30
    Od: "yksnimaK" <y...@N...poczta.onet.pl>

    "cef" <c...@i...pl> wrote in message

    > je żony

    > Ależ można. Nikt nie zabrania zatrudniać żony.
    > Pytanie tylko czy jest to opłacalne.

    W DG (a o to bylo pytanie), nie w spolce itp., zona moze byc osoba
    wspolpracujaca, a nie pracownikiem meza. Jezeli pisze zle to niech ktos
    sprostuje.

    Rafal

  • 8. Data: 2003-08-04 13:12:18
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > sprostuje.
    >
    > Rafal

    Ależ można. Nikt nie zabrania zatrudniać żony
    również w DG.

  • 9. Data: 2003-08-04 17:07:43
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

> [...]
    > kolegów czy też inne koleżanki.
    >
    > P.S. To było na poważnie, bo nie widzę nigdzie ":)" ?

    Jak najbardziej powaznie.
    Kolega zatrudnia Twoja zone i obaj (czworo ?) macie problem rozwiazany.

    Karol

  • 10. Data: 2003-08-06 16:04:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Aug 2003, yksnimaK wrote:

> [...]
    >+ W DG (a o to bylo pytanie), nie w spolce itp., zona moze byc osoba
    >+ wspolpracujaca, a nie pracownikiem meza. Jezeli pisze zle to niech ktos

    Spróbuję warunkowo i zastrzegająco: wg mojej najlepszej wiedzy
    nie ma zakazu zawarcia umowy o pracę z własnym małżonkiem.
    Zawarcie takiej umowy nie powoduje jednak, że owa osoba "przestanie
    być" osobą współpracującą - bo osobą współpracującą jest się
    z mocy prawa. Takoż z mocy prawa wynagrodzenie małżonka nie jest
    kosztem dla pracodawcy.
    Zawarcie takiej umowy spowoduje że od "wypłaty" trzeba będzie
    zapłacić podatek osobisty (doliczyć do przychodów żony) a jedno-
    cześnie - ponieważ nie będzie to KUP u męża - to on od tej
    samej kwoty *również* zapłaci podatek.
    Podsumowując: *można* zatrudnić żonę, ale w praktyce może się
    to zdarzyć tylko osobie ogarniętej pomrocznością jasną... ;)

    pozdrowienia, Gotfryd