  • Data: 2003-01-10 21:40:51
    Temat: Re: Zawieszenie DG a wysylanie dok. do US i ZUS?
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tako rzecze j...@p...fm:

    > Cześć,
    > Dla ZUS nie ma czegoś takiego jak zawieszenie działalności - trzeba
    > złożyć dokument zamykający, a jeżeli chodzi o US to zależy od
    > interpretacji przepisów - ja musiałem złożyć dokument, że zawieszam
    > działalność. Natomiast jeżeli wysłałeś w roku PIT - 5 ew. VAT - 7 to
    > musisz już do końca roku to kontynuować, a jeżeli od początku roku nie
    > osiągasz dochodu to zgodnie z przepisami nie musisz wysyłać PIT 'ów i
    > VAT 'ów. Ale zawsze na początku roku wysyłasz dokument na jaką formę w
    > danym roku się decydujesz np. KPiR...

    W US to rzeczywiście jest różnie, jeżeli jesteś vatowcem to VAT-Z (powód
    inny) i nie musisz składać VAT-7 ale jeżeli zawiesisz na dłużej to przy
    odwieszeniu obowiązuje cię ponowna rejestracja VAT (VAT-R + oppłata 152
    zł).
    PIT-5 rzeczywiście jeżeli już złożysz to musisz składać do końca roku, od
    nowego nie musisz bo nie będzie przychodu - możesz ewentualnie powiadomić
    podatek dochodowy pismem ze zawieszasz ale nie wiem czy to jest twój
    obowiązek - wydaje mi się że nie.
    No i oczywiście co było ustalone wcześniej jeżeli nie jesteśnowym
    podatnikiem i nie zmieniasz formy opodatkowania to nie musisz składać pisma
    o formie opodatkowania i nie musisz informować o założeniu KPIR.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji."
    Frank Herbert