  • 1. Data: 2003-01-09 15:34:22
    Temat: Zawieszenie DG a wysylanie dok. do US i ZUS?
    Od: "Mak" <m...@a...umcs.lublin.pl>

    Witam
    Mam zawieszona DG, czy musze wysylac wobec tego wysylac jakies dokumenty do
    ZUS i US (zeznania roczne, wybor opodatkowania itp)?

    Pozdrawiam
    Mak

  • 2. Data: 2003-01-10 15:48:20
    Temat: Re: Zawieszenie DG a wysylanie dok. do US i ZUS?
    Od: "jacek" <j...@p...fm>

    Użytkownik "Mak" <m...@a...umcs.lublin.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    do
    > ZUS i US (zeznania roczne, wybor opodatkowania itp)?

    Cześć,
    Dla ZUS nie ma czegoś takiego jak zawieszenie działalności - trzeba złożyć
    dokument zamykający, a jeżeli chodzi o US to zależy od interpretacji
    przepisów - ja musiałem złożyć dokument, że zawieszam działalność. Natomiast
    jeżeli wysłałeś w roku PIT - 5 ew. VAT - 7 to musisz już do końca roku to
    kontynuować, a jeżeli od początku roku nie osiągasz dochodu to zgodnie z
    przepisami nie musisz wysyłać PIT 'ów i VAT 'ów.
    Ale zawsze na początku roku wysyłasz dokument na jaką formę w danym roku się
    decydujesz np. KPiR...

    Pozdrawiam Jack

  • 3. Data: 2003-01-10 21:40:51
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze j...@p...fm:

> [...]
    > osiągasz dochodu to zgodnie z przepisami nie musisz wysyłać PIT 'ów i
    > VAT 'ów. Ale zawsze na początku roku wysyłasz dokument na jaką formę w

    W US to rzeczywiście jest różnie, jeżeli jesteś vatowcem to VAT-Z (powód
    inny) i nie musisz składać VAT-7 ale jeżeli zawiesisz na dłużej to przy
    odwieszeniu obowiązuje cię ponowna rejestracja VAT (VAT-R + oppłata 152
    zł).
    PIT-5 rzeczywiście jeżeli już złożysz to musisz składać do końca roku, od
    nowego nie musisz bo nie będzie przychodu - możesz ewentualnie powiadomić
    podatek dochodowy pismem ze zawieszasz ale nie wiem czy to jest twój
    obowiązek - wydaje mi się że nie.
    No i oczywiście co było ustalone wcześniej jeżeli nie jesteśnowym
    podatnikiem i nie zmieniasz formy opodatkowania to nie musisz składać pisma
    o formie opodatkowania i nie musisz informować o założeniu KPIR.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji."
    Frank Herbert