  • 1. Data: 2005-02-08 11:47:28
    Temat: Zawieszenie DG - problemy z ZUSem - b.ważne!
    Od: panTarhei <w...@l...com>

    Wszystkie osoby, które kiedykolwiek dokonywały zawieszenia działalności,
    mają problemy z ZUSem w kontekście w/w sytuacji bądź tylko interesuje ich
    ta problematyka zapraszam na:

    http://www.twoja-firma.pl/forum/read.php?6,1102,page
    =1

    Proszę nie wahać się i opisywać swoje doświadczenia
    (rejestrowanie/logowanie na forum nie jest wymagane). Każda pomoc jest
    cenna. Śledźcie wątek na bieżąco, powiadamiajcie swoich znajomych. Dopóki
    środowisko pokrzywdzonych nie zintegruje się, ZUS zrujnuje jeszcze wielu z
    Was!

  • 2. Data: 2005-02-08 20:05:08
    Temat: Re: Zawieszenie DG - problemy z ZUSem - b.ważne!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Feb 2005, panTarhei wrote:

    >+ Wszystkie osoby, które kiedykolwiek dokonywały zawieszenia działalności,

    ...skoro gospodarzysz :) to polecam FUT na grupę p.s.prawo: ze trzy
    latat temu dyskusje na rzeczony temat były tam dość gorące :) sam
    czasami odsyłam przez googla do ówczesnych wypowiedzi Artura Golańskiego.

    >+ http://www.twoja-firma.pl/forum/read.php?6,1102,page
    =1

    ...korzystając z okazji: nie wszystkie podane tam argumenty są
    przekonujące, jeśli przepisy w 2 ustawach są rozbieżne to w grę
    wchodzą "zasady prawne" i IMO jeśli jest tak jak rozumiem ze zdania
    Marsha z 31/10/2004 11:20 iż są *sprzeczne* - to akurat jest
    źle dla oZUSowanych... bo wtedy o ile się nie mylę obowiązuje
    zasada "przepis nowszy uchyla przepis starszy".

    >+ cenna. Śledźcie wątek na bieżąco, powiadamiajcie swoich znajomych. Dopóki
    >+ środowisko pokrzywdzonych nie zintegruje się, ZUS zrujnuje jeszcze wielu
    >+ z Was!

    ...akurat nie wiem czy "integracja" pomoże... chyba że w myśl zasady
    że sąd to miejsce w którym wygrywa mający lepszego adwokata[1] :]
    (i "zintegrowani" składają się na lepszego ;))
    [1] cytat z grupy .prawo !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-02-09 09:30:33
    Od: panTarhei <w...@l...com>

    Dnia Tue, 8 Feb 2005 21:05:08 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    Dziekuję, że zechciałeś (ciągle niezmordowany) dodać kilka słów od siebie

    > ...skoro gospodarzysz :)

    Jakżebym śmiał - ani tam, ani tym bardziej tu :)

> [...]

    > źle dla oZUSowanych... bo wtedy o ile się nie mylę obowiązuje
    > zasada "przepis nowszy uchyla przepis starszy".

    Jesli udało Ci się przebrnąć przez wszystkie 20 stron, to wiesz, że problem
    jest złożony

    > ...akurat nie wiem czy "integracja" pomoże... chyba że w myśl zasady
    > że sąd to miejsce w którym wygrywa mający lepszego adwokata[1] :]
    > (i "zintegrowani" składają się na lepszego ;))
    > [1] cytat z grupy .prawo !

    No i prawie trafiłeś w moje myśli ;)

    Swoją drogą zaistniał pewien paradoks: osoby, które włożyły największy
    wkład merytoryczny w dogłębne zapoznanie się z problematyką (Pan Księgowy,
    AR i kilka innych), same nie mają kłopotu z ZUSem (przynajmniej w tym
    kontekście). Tak na marginesie to ja też nie mam. Nie mogę tylko pogodzić
    się z tym, że ZUS (przepraszam za kolokwializm) nabija ludzi w bardzo
    kosztowny balon.

    Dla zarysowania problematyki (dla tych, którym ta jest obca), dokonując
    nawiększego z możliwych skrótów, pozwolę sobie zacytować dwa fragmenty
    testów stworzonych przez sam ZUS:

    1. Pismo centrali ZUS z dnia 31 lipca 2002 r. do oddziałów ZUS (Znak: FUU
    400-302/02)
    "[.....] Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 13 października 1998 r. o
    systemie ubezpieczeń społecznych (Dz.U. Nr 137, poz. 887 z późn. zm.) -
    osoba prowadząca pozarolniczą działalność gospodarczą podlega obowiązkowo
    ubezpieczeniom społecznym od dnia rozpoczęcia wykonywania działalności do
    dnia zaprzestania jej wykonywania. [.....] Powyższa ustawa NIE WYRÓŻNIA
    CZASOWEGO ZAPRZESTANIA wykonywania działalności, określa jedynie w art. 88e
    ust. 1 pkt 1, że wpis do ewidencji działalności gospodarczej PODLEGA
    WYKREŚLENIU w przypadku m. in. zaprzestania wykonywania
    działalności.[.....]". (Cały tekst na:
    http://www.twoja-firma.pl/forum/read.php?6,1102,page
    =18

    2. "{.....] Osoba prowadząca pozarolniczą działalność lub osoba z nią
    współpracująca, w stosunku do której wygasł tytuł do ubezpieczeń
    społecznych, podlega wyrejestrowaniu z tych ubezpieczeń na druku ZUS ZWUA.
    Zgłoszenie wyrejestrowania osoba prowadząca pozarolniczą działalność
    zobowiązana jest złożyć w terminie 7 dni od zaistnienia tego faktu. Osoba
    ta dokonuje również wyrejestrowania płatnika składek na druku ZUS ZWPA.
    Wyrejestrowanie z ubezpieczeń, a następnie zgłaszanie do nich, powinno
    następować także w przypadku, gdy ZAPRZESTANIE DZIAŁALNOŚCI MA CHARAKTER
    CZASOWY. NIE JEST przy tym WYMAGANE WYREJESTROWANIE w organie ewidencyjnym.
    [.....]" - fragment pochodzi z AKTUALNEGO poradnika ZUS
    http://www.zus.pl/ref_99/porad4/default.asp?rozdz=ro
    zdz9
    Podobny tekst widniał w dystrybuowanych swego czasu poradnikach drukowanych
    (nie sprawdzałem czy jest nadal).

    Osoby prowadzące DG, które zastosowały się do powyższej "porady" dostały,
    lub mogą spodziewać się otrzymania decyzji. A ZUS ma na to 10 lat...
    W moim odczuciu zaprezentowana postawa ZUS rażąco narusza zasadę zaufania
    obywatela do państwa.

    Pozdrawiam
    panTarhei

  • 4. Data: 2005-02-09 10:19:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Feb 2005, panTarhei wrote:
> [...]
    >+ W moim odczuciu zaprezentowana postawa ZUS rażąco narusza zasadę zaufania

    To prawda. I wtedy powinna ("na zdrowy rozum") mieć zastosowanie
    ta sama zasada w myśl której odstąpiono od ściągania podatku VAT
    wszystkim którzy odliczali VAT od "samochodów z kratką".
    Przecież również robili to bezprawnie na podstawie bezprawnej
    interpretacji US i MF...

    BTW: IM*H*O wyjaśnienie MF w myśl którego nie wlicza się do podstawy
    opodatkowania ryczałtem wydatków właściciela mieszkania (znaczy:
    "za umowy NA NIEGO sporządzone") dokonywanych przez najemców
    takich jak "za wodę i ogrzewanie" jest równie "zdroworozsądkowe"
    i równie... bezprawne. *Formalnie* są to wydatki płacone w imieniu
    właściciela...
    Ech, nasze prawo... :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-02-10 10:01:57
    Od: "s2d" <...@s...pl>

    Jednoczenie mialo by sens w przypadku gdyby celem była zmiana prawa, widac
    wyraznie ze nie ma reprezentacji duzej grupy chcacych dzialac ludzi w naszym
    sejmie i rządzie. Ja jestem za zmianą prawa i wprowadzeniem nie
    obowiązkowego ale dobrowolnego ubezpieczenia w ZUS i w tej kwestii jestem za
    jednoczeniem się.

    pozdr
    s2m

  • 6. Data: 2005-02-10 12:29:50
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik "s2d" <...@s...pl> napisał w wiadomości

    Ja jestem za zmianą prawa i wprowadzeniem nie
    > obowiązkowego ale dobrowolnego ubezpieczenia w ZUS i w tej kwestii jestem
    za
    > jednoczeniem się.

    Re : Załóżmy, że otrzymałeś legitymację do złożenia inicjatywy
    ustawodawczej w tej sprawie. Określ zatem skutki wprowadzenia takiej zmiany
    w ustawie o SUS, bo "jestem za" to trochę za mało.
    AR

  • 7. Data: 2005-02-10 16:56:50
    Od: "zlodziej podatkow" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > sejmie i rządzie. Ja jestem za zmianą prawa i wprowadzeniem nie
    > obowiązkowego ale dobrowolnego ubezpieczenia w ZUS i w tej kwestii jestem za

    Optymista.

    Poczytaj co się działo jakiś czas temu gdy była poddana pod dyskusję taka
    propozycja. Po 2 latach w ewidencji figuruje całe 69 osób. Ile to jest w
    stosunku do 2 mln prowadzących działalność możesz policzyć samodzielnie.
    Generalnie wszyscy są za tylko....... i tu możesz sobie wpisać dowolny tekst.

  • 8. Data: 2005-02-11 13:29:38
    Od: "s2d" <...@s...pl>

    > Generalnie wszyscy są za tylko....... i tu możesz sobie wpisać dowolny
    tekst.

    No wlasnie - tylko.....
    Co jest nie tak ze tym ktorzy najbardziej cierpia z tego powodu najmniej na
    tym zalezy. Czy to powod zabiegania czy zniechecenia systemem.

    A miało byc tak pieknie. Przedunijne snucie planow ze staniemy sie druga
    Irlandia mozna wlozyc juz tylko miedzy bajki.

    s2m