  • 1. Data: 2005-02-08 13:50:42
    Temat: aparat cyfrpwy jako koszt DG?
    Od: Adam P <f...@a...pl>

    Witajcie spece,
    pytanie: czy koszt zakupu aparatu cyfrowego może być traktowany jako koszt
    uzyskania przychodu w DG - nauka jęz. obcych na zasadach ogólnych?
    Jeśli nie, to czy da się to jakoś podciągnąć, i w ogóle skąd zdobyć jakiś
    spis rzeczy, które mogą stanowić koszt ww. działalności?
    --
    Adam Piotrowski
    www.pajacyk.pl

  • 2. Data: 2005-02-08 14:07:00
    Temat: Re: aparat cyfrpwy jako koszt DG?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Adam P napisał(a):
> [...]
    > Jeśli nie, to czy da się to jakoś podciągnąć, i w ogóle skąd zdobyć jakiś
    > spis rzeczy, które mogą stanowić koszt ww. działalności?

    Podaj nam jeden wiarygodny powód dla ktorego ten aparat jest ci
    potrzebny w działalności i opisz w jaki posób wpływa na Twoje przychody
    (zwieksza, nie pozwala spaść, pozwala zyskac klientów itp itd) .
    Jak uwierzymy to i US uwierzy :-)
    Tylko tyle i aż tyle.

    Nie ma spisu rzeczy które mogą byc kosztami w DG.
    Jest spis tego co nie może być kosztem - w ustawie o podatku dochodowym.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2005-02-08 14:31:17
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    "Maddy"

> [...]
    > potrzebny w działalności i opisz w jaki posób wpływa na Twoje przychody
    > (zwieksza, nie pozwala spaść, pozwala zyskac klientów itp itd) .

    Ja bym powiedział, że dla robienia własnych fotek róznych obiektów i
    przedmiotów, pomocnych przy nauce słówek na audiowizualnych lekcjach.
    Wykorzystywanie w zarobkowych lekcjach cudzych zdjęć jest łamaniem praw
    autorskich, a nie wszystkie potrzebne zdjęcia da sie kupić.
    Ujdzie?:-)
    T.

  • 4. Data: 2005-02-08 14:56:26
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    toster <t...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Wykorzystywanie w zarobkowych lekcjach cudzych zdjęć jest łamaniem praw
    > autorskich, a nie wszystkie potrzebne zdjęcia da sie kupić.

    No, całkiem przyzwoicie. A czemu akurat cyfrowy? :)

    P.

  • 5. Data: 2005-02-08 15:31:05
    Od: "Bozoo" <z...@e...net.pl>

    > No, całkiem przyzwoicie. A czemu akurat cyfrowy? :)

    Bo potem łatwiejsza edycja, obróbka itp. przy pomocy kompa?

  • 6. Data: 2005-02-08 15:38:51
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    "Paszczak"

    > No, całkiem przyzwoicie. A czemu akurat cyfrowy? :)

    Prosta lub żadna obróbka i można je od razu przesłać na komputery lub na
    rzutnik.
    Powiedziałbym, że analogowy aparat jest raczej nieprzydatny - wywoływanie
    filmu skanowanie z negatywu, lub odbitki papierowe, skanowanie...łeeee.
    T.

  • 7. Data: 2005-02-08 16:07:49
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości news:

    > Podaj nam jeden wiarygodny powód dla ktorego ten aparat jest ci
    > potrzebny w działalności i opisz w jaki posób wpływa na Twoje przychody

    Zdjęcia do swoich stron internetowych wykonuje sam, zamiast gonić
    każdorazowo zawodowego fotografa i płacić mu każdorazowo równowartość
    aparatu.
    Pasuje?

  • 8. Data: 2005-02-08 17:15:41
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    "Cavallino"

    > Zdjęcia do swoich stron internetowych wykonuje sam, zamiast gonić
    > każdorazowo zawodowego fotografa i płacić mu każdorazowo równowartość
    > aparatu.

    No, to już zależy o jakim aparacie i jakiej kwocie mowa, no i tę stronę
    warto by na pewno mieć:-)
    T.

  • 9. Data: 2005-02-08 20:06:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Feb 2005, Paszczak wrote:

> [...]
    >+ > Ujdzie?:-)
    >+
    >+ No, całkiem przyzwoicie. A czemu akurat cyfrowy? :)

    ...tańszy w eksploatacji oraz znacznie "szybszy" w efektach
    użytkowych - szczególnie jak się dokupi drukarkę kolor... ;)
    Ponadto NSA stwierdzil iz to podatnik jest od okreslania rodzaju
    uzytego srodka :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-02-09 08:35:50
    Od: "latet" <...@...pl>

    > No, całkiem przyzwoicie. A czemu akurat cyfrowy? :)

    Tego sie nie przyczepią,
    ale wyobrazam sobie, ze prędzej zapytają, dlaczego
    akurat aparat za 3000 zł, a nie za 500zł?

    latet