  • 1. Data: 2002-07-30 07:01:48
    Temat: Zawieszenie: Kilka pytań
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    od 1 sierpnia jestem zmuszony zawiesić na czas nieokreślony DG, gdyż
    haracz do ZUSu mnie zabija.

    a) Problem jest w tym, że mam telefon GSM na działalność i cesja na
    osobę prywatną kosztuje, a przecież może kiedyś jeszcze odwieszę DG i
    wtedy się przyda?

    Czy mogę tego nie zmieniać? Oczywiscie faktur VAT nie będę wliczał w
    KUP, ale czy mogą być one wystawiane na dane firmy, która jest
    zawieszona?

    b) Panie w US jak zwykle nie wiedziały co z drukami VAT-7. Składać co
    miesiąc taki bez zmian (jest na nim VAT nadpłacony), czy też na czas
    zawieszenia nie składać? PIT-5 nie składam, bo straty, ale co z VATem?

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan ZU(tm) hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2002-07-30 08:13:18
    Temat: Re: Zawieszenie: Kilka pytań
    Od: "Andrzej" <a...@o...pl>

    <s...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > co miesiąc taki bez zmian (jest na nim VAT nadpłacony), czy też na
    > czas zawieszenia nie składać? PIT-5 nie składam, bo straty, ale co

    Nie znam odpowiedzi na te pytania, ale sam chętnie bym się dowiedział
    co trzeba robić w czasie, gdy DG jest zawieszona.
    Jeśli nawet JP hrabia ma z tym problemy to ojoj =8:->

    --
    Andrzej http://bellboy.wizytowka.pl

    "Always look on the bright side of life"
    [ Monty Python]

  • 3. Data: 2002-07-30 10:15:26
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    > Jeśli nawet JP hrabia ma z tym problemy to ojoj =8:->

    Hrabiowie nie są po to żeby się znać

  • 4. Data: 2002-07-30 10:29:04
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > od 1 sierpnia jestem zmuszony zawiesić na czas nieokreślony DG

    A na jakiej podstawie prawnej
    dokonujesz tego "zawieszenia"?

    CEZ

  • 5. Data: 2002-07-30 13:24:20
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 30 Jul 2002 12:29:04 +0200), "cef"
    <c...@i...pl> był(a) napisał(a):

    >A na jakiej podstawie prawnej
    >dokonujesz tego "zawieszenia"?

    A kto to do końca wie? Panie w Zusie kaza wyrejestrowanie z kodem
    bodajże 113, a pytały czy wyrejestrowanie czy likwidacja, więc
    najwyraźniej temat ,,zawieszenia'' nie jest im obcy...

    W US kazały złożyć NIP-2 bodajże (nie mam go przy sobie) i zaznaczyć
    tam zaprzestanie działalności i dopisać ręcznie ,,zawieszenie''.
    Również nie wyraziły zdziwenia, więc czhyba sama czynność zawiszania
    nie jest im obca.

    Niestety nie wiedziały tylko czy mam składać VAt-7 czy nie.
    profilaktycznie kazały składać. Akurat to żaden problem i mogę
    składać.

    Ale co z tym telefonem na firmę? Zbywaćo?

  • 6. Data: 2002-07-30 15:49:26
    Od: "Konsul" <p...@p...fm>

> [...]
    > miesiąc taki bez zmian (jest na nim VAT nadpłacony), czy też na czas
    > zawieszenia nie składać? PIT-5 nie składam, bo straty, ale co z VATem?

    ZUS:
    ZWPA kod 113
    ZWUA kody 140
    Skarbowy, GUS, UM:
    NIC!
    Skladaj tylko zerowe vaty (chociaz ustawa nie naklada takiego obowiazku) i
    PIT'y jak musisz.
    PS. A jak ktos sie ciebie zapyta o podstawe prawna zawieszenia dzialalnosci,
    to mu odpowiedz, ze nie stac cie na utrzymywanie mafii (tej legalnej).
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2002-07-30 18:55:25
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 30 Jul 2002 17:49:26 +0200), "Konsul"

    >Skarbowy, GUS, UM:
    >NIC!

    Na pewno NIC? W US kazali mi złożyć NIP-2 i w pozycji B4 zaznaczyć
    ,,Ustanie pytu prawnego'' i dopisać ręcznie ZAWIESZENIE.

    >Skladaj tylko zerowe vaty (chociaz ustawa nie naklada takiego obowiazku)

    Nie są zerowe, bo mam nadpłatę! Teoretycznie mógłbym ubić tą nadpłatę
    wystawiając jakąś FV jeszcze w lipcu na usługi...

    >i PIT'y jak musisz.

    Nie muszę...

    >PS. A jak ktos sie ciebie zapyta o podstawe prawna zawieszenia dzialalnosci,
    >to mu odpowiedz, ze nie stac cie na utrzymywanie mafii (tej legalnej).

    Mafia, ta legalna, się bardzo obraziła za sformułowanie HARACZ. :-)
    Zalazłem do nich i spytałem jakie papiery trzeba złożyć, żeby nie
    płacić haraczu... Jak się baba oburzyła, że przecież ona też płaci i
    że sam chciałem... Tak, kurwa, przepraszam za wyrażenie, sam chciałem
    im płacić prawie 1000zł... Niezależnie od zysków... gdyby nie te
    piiii, piii, to bym zamykać nie musiał, ba, mógłbym prowadzić, a nie
    pracować za najemnika... Te 600zł co mam teraz pensji, to bym zarobił,
    ale tak muszę dwa razy tyle...

  • 8. Data: 2002-07-30 19:14:27
    Od: "Konsul" <p...@p...fm>

    no widzisz...
    co urzad to inne zdanie. Ja sie pytalem w ubiegly czwartek i panna w US
    powiedziala, ze nie mam nic(!) skladac, bo oni takich spraw maja tysiace i
    zrezygnowali z przyjmowania drukow "zawieszen" (lenistwo). A co do zusu...
    to jest na dziadow sposob, ale to w nastepnym odcinku
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2002-07-31 18:55:30
    Od: "Andrzej Smereka" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > ,,Ustanie pytu prawnego'' i dopisać ręcznie ZAWIESZENIE.
    > Jego Szara Eminencja Tristan ZU(tm) hrabia Alder

    Jeśeli jest Pan osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą to składa
    Pan do US NIP-1 jako zgłoszenie aktualizacyjne i na stronie 2 w pozycji C1
    podaje Pan datę zawieszenia działalności. Na tym samym druku zgłasza Pan
    później wznowienie.

    Andrzej Smereka

    a...@p...onet.pl