  • 1. Data: 2002-07-29 20:40:51
    Temat: Re: Siedziba firmy, a US
    Od: "Piotr" <p...@1...com.pl>

    Witam

> [...]
    sytuacja
    > z miejscami prowadzneia Dg.
    > Generalnie po raz któryś objaśniam iż wygląda to tak:
    >
    > DG z VAT:
    > Jeżeli jest tylko jedno miejsce wykonywania DG lub jest kilka na terenie
    > tego samego US to należysz pod ten właśnie US, jeżeli natomiast posiadasz
    > co najmniej dwa miejsca wykonywania DG na terenie dwóch różnych US,
    > podlegasz według siedziby firmy. W momencie przenosin informujesz tylko i
    > wyłącznie nowy US, on powinien poinformować poprzedni US o przenosinach -

    Napisałem: Prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą (VAT) zmienia
    siedzibę
    firmy, na teren podległy innemu US.

    Czyli:
    VAT - US gdzie jest siedziba firmy
    PDOF - US gdzie jest miejsce zamieszkania.

    Zmiana następuje 1.08. Deklaracja VAT-7 i podatek VAT za 07 w poprzednim US,
    czy nowym???

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2002-07-31 18:21:57
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a p...@1...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Witam

    > sytuacja

    > Napisałem: Prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą (VAT)
    > zmienia siedzibę
    > firmy, na teren podległy innemu US.

    No dobrze, ale ja się pytam czy oprócz siedziby zmieniasz również miejsce
    prowadzenia DG, zauważ że są również takie pozycje na zaświadczeniu o
    wpisie do ewidencji DG.

    > Czyli:
    > VAT - US gdzie jest siedziba firmy

    A jeżeli np. mam siedzibę w Poznaniu (US - x) a jedyne miejsce prowadzenia
    DG w W-wie (US y) to gdzie płacę VAT - odp: w US y, tak więc nie zawsze
    według siedziby jak widać.

    > PDOF - US gdzie jest miejsce zamieszkania.
    tak.

    > Zmiana następuje 1.08. Deklaracja VAT-7 i podatek VAT za 07 w
    > poprzednim US, czy nowym???

    W nowym US płacisz za cały miesiąc, czyli jeżeli jesteś od pierwszego
    sierpnia, to pierwsza deklaracja w nowym US będzie za sierpień, za lipiec
    jeszcze w poprzednim.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Wiarą można manipulować. Tylko
    wiedza jest niebezpieczna." Frank Herbert