eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZawieszenie działalności - wysokość dobrowolnych składek ZUS › Re: Zawieszenie działalności - wysokość dobrowolnych składek ZUS
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zawieszenie działalności - wysokość dobrowolnych składek ZUS
    Date: Mon, 29 Nov 2010 13:58:03 +0100

    W dniu 2010-11-29 13:51, SDD pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"<l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy aby na pewno dotyczy ona tych, ktorzy biora emeryture z nowego systemu?
    > "Nowych" emerytow nei ma chyba jeszcze zbyt wielu.

    Nie wnikałem w szczegóły, obiło mi się tylko o uszy. Na przykład tutaj
    http://wyborcza.pl/1,97657,5375672,Czas_na_emerytury
    _z_OFE.html

    "Gwarantowaną minimalną emeryturę (dziś ok. 630 zł) dostaniemy tylko
    wtedy, gdy płaciliśmy składki emerytalne minimum 20 lat (kobiety) i 25
    lat (mężczyźni). Trzeba pamiętać, że wysokość emerytury zależy od nas
    samych - od tego, jak długo i ile na nią odkładaliśmy. Jeżeli ktoś nic
    nie uzbierał na emeryturę i nie ma z czego żyć, przechodzi pod opiekę
    społeczną."

    oraz

    "Minimalne świadczenie wypłacane przez OFE to 80 zł. Jeżeli świadczenie
    miałoby być niższe, bo emeryt tak mało uzbierał, wówczas OFE jego
    oszczędności przekaże ZUS-owi. I to ZUS będzie już wypłacał jedno
    świadczenie."

    --
    Liwiusz