    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zażalenie do Izby a brak znaczka opłaty
    Date: Mon, 12 Dec 2005 22:30:59 +0100

    On Sat, 10 Dec 2005, SG wrote:

    > Cześć,
    > Złożyłem zażalenie do Izby Skarbowej, wysłałem poleconym na adres mojego US,
    > ale zapomniełem przykleić znaczka opłaty skarbowej :(
    >
    > Czy :
    > a) Pismo zostanie odrzucone zupełnie jako nie spełniające wymogów formalnych ?
    > b) zwrócą mi je do uzupełnienia ?
    >
    > Czy to jest tylko widzimisię jakiegoś urzędnika czy jest to jakoś uregulowane ?

    ...uwaga, dywaguję !
    Niemniej - IMHO należą ci się baty. Za lenistwo :[ bo to ty powinieneś
    wyciągnąć na tapetę poniższe cytaty:

    +++
    Art. 14a
    § 1. Stosownie do swojej właœciwoœci naczelnik urzędu
    skarbowego, naczelnik urzędu celnego lub wójt,
    burmistrz (prezydent miasta), starosta albo
    marszałek województwa na pisemny wniosek podatnika,
    płatnika lub inkasenta majš obowišzek udzielić
    pisemnej interpretacji[...]
    § 5. Do załatwienia wniosku, o którym mowa w § 1,
    stosuje się odpowiednio przepisy art. 169 § 1 i 2
    oraz art. 170 § 1, z tym że w razie gdy wniosek
    nie został uzupełniony w wyznaczonym terminie,
    nie majš zastosowania przepisy art. 14b § 3.
    [...]
    Art. 169
    § 1. Jeżeli podanie nie spełnia wymogów okreœlonych
    przepisami prawa, organ podatkowy wzywa wnoszšcego
    podanie do usunięcia braków w terminie 7 dni,
    z pouczeniem, że niewypełnienie tego warunku
    spowoduje pozostawienie podania bez rozpatrzenia.
    [...]
    § 2. Przepis § 1 stosuje się również, jeżeli strona
    nie wniosła opłat, które zgodnie z odrębnymi
    przepisami powinny zostać uiszczone z góry.
    ---

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)