  • 1. Data: 2003-10-15 07:27:41
    Temat: Zbiorcza faktura za paliwo
    Od: "Michal Z." <m...@s...com.pl>

    Witam wszystkich,
    Chcialem sie zorientowac, czy jesli dostaje fakture zbiorcza za zatankowane
    paliwo, raz w miesiacu, czy powinienem do niej dolaczac dowody zakupu, ktore
    po kazdorazowym tankowaniu otrzymywalem, czy nie jest to w takim przypadku
    istotne?

    Pozdrawiam
    Michal Z.

  • 2. Data: 2003-10-15 09:15:06
    Temat: Re: Zbiorcza faktura za paliwo
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    Użytkownik "Michal Z." <m...@s...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ktore
    > po kazdorazowym tankowaniu otrzymywalem, czy nie jest to w takim przypadku

    a jesteś w stanie wiarygodnie z tej faktury wydzielić ilości/wartości paliwa
    tankowane do samochodów prywatnych/firmowych (na potrzeby możliwości
    zaliczenia w koszty)
    i osobowych/ciężarowych (na potrzeby ustalenia odliczenia Vat)?

    pozdr
    KTP

  • 3. Data: 2003-10-15 16:41:20
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org>

    Dnia Wed, 15 Oct 2003 11:15:06 +0200, ktp <k...@a...net>
    napisał:

> [...]
    > możliwości
    > zaliczenia w koszty) i osobowych/ciężarowych (na potrzeby ustalenia

    Mozesz rozwinac ten swiatly pomysl, bo jakos nie nadazam. CO i KOMU mam
    udowodnic, ksiegujac fakture za paliwo?
    ;-)

    M.

  • 4. Data: 2003-10-15 18:30:49
    Od: "Witek M." <w...@g...pl>

    > Mozesz rozwinac ten swiatly pomysl, bo jakos nie nadazam. CO i KOMU mam
    > udowodnic, ksiegujac fakture za paliwo?
    > ;-)

    Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do
    nabywanych przez podatnika paliw silnikowych benzynowych, oleju napędowego
    oraz gazu wykorzystywanych do napędu samochodów osobowych lub innych
    samochodów o dopuszczalnej ładowności do 500 kg
    Jak zatem udowodnisz, że zakup z jednej zbiorczej faktury nie dotyczył
    przypadkiem zakupu paliwa do takich właśnie samochodów?

    Ponadto jest jeszcze jeden problem - dość łatwy do zakwestionowania przez
    US:
    Faktury dokumentujące sprzedaż paliw silnikowych benzynowych, oleju
    napędowego oraz gazu, wlewanych do baku samochodu, powinny zawierać numer
    rejestracyjny tego samochodu. Czy faktura zbiorcza zawiera te dane?

    Witek

  • 5. Data: 2003-10-15 19:56:28
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org>

    Dnia Wed, 15 Oct 2003 20:30:49 +0200, Witek M. <w...@g...pl> napisał:

> [...]
    > Jak zatem udowodnisz, że zakup z jednej zbiorczej faktury nie dotyczył
    > przypadkiem zakupu paliwa do takich właśnie samochodów?

    Zakladam, ze jest to "normalny" samochod, czyli bez mozliwosci odliczenia
    VAT

    Moze zawierac. Np. w Neste

    M.

  • 6. Data: 2003-10-16 10:44:05
    Od: ".:FELIPE:." <f...@n...gazeta.pl>

    prowadze stacje paliw
    rozwiazuje ten problem prosto
    na koniec miesiaca/tygodnia wystawiam FV do ktorej jest zalacznik z rozpiska
    tankowan numer rejestr nazw kierowcy ilosc cena itp
    ewent jesli tankowania byly bezgotowkowe do tego potwierdzenia dowodami WZ
    thats all

    pozdro

    FELIPE

  • 7. Data: 2003-10-16 16:32:31
    Od: "Michal Z." <m...@s...com.pl>

    Dziekuje wszystkim za interesujaca dyskusje.
    W moim przypadku faktura pochodzi ze stacji Neste (czy ma nr rej. samochodu,
    to musze sprawdzic).
    Posiadam tylko jeden samochod osobowy na firme (bez mozliwosci odlicznia
    VAT).

    Czy w takim przypadku do faktury musze dolaczac kwity z poszczegolnych
    tankowan?
    Pozdrawiam
    Michal Z.

  • 8. Data: 2003-10-16 21:16:49
    Od: "Czarek" <c...@s...onet.pl>

    :
    : Czy w takim przypadku do faktury musze dolaczac kwity z poszczegolnych
    : tankowan?

    Człowiek zadaje proste pytanie, a tu zalew wariantów i możliwości, które nic
    nie mają wspólnego z pytaniem. A fe!

    Odpowiedź na pytanie brzmi : Nie. Faktura wystarczy, kwity do kosza. Chyba,
    że stwierdzisz niezgodności (kwity vs faktura),
    to wówczas wal śmiało do Neste, żeby poprawili, co trzeba w fakturze.

    Pozdrawiam

    Czarek

  • 9. Data: 2003-10-16 21:33:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Oct 2003, Czarek wrote:

    >+ : W moim przypadku faktura pochodzi ze stacji Neste (czy
    >+ : ma nr rej. samochodu, to musze sprawdzic).
    [...]
    >+ nie mają wspólnego z pytaniem. A fe!

    ...co najmniej jeden miał :)

    >+ Odpowiedź na pytanie brzmi : Nie. Faktura wystarczy, kwity do kosza.

    ...dopiero jak sprawdzi czy ma nr. rej. ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2003-10-23 21:21:59
    Od: Karol <a...@u...poczta.onet.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > ...dopiero jak sprawdzi czy ma nr. rej. ;) !

    WKF:

    Co bedzie jak na f-e nie bedzie nr rej. ?

    Pozdrawiam,
    Karol