  • 1. Data: 2006-01-10 00:53:25
    Temat: Zbycie samochodu a vat
    Od: "Krzysio" <p...@w...pl>

    Przeglądam archiwum i przeglądam i ....nie potrafie się doczytać. Zwłaszcza
    że przepisy się tak szybko zminiają i nie wiem czy wszytkie porady sa
    aktulane. Ale do rzeczy. Moje pytanie dotyczy:

    W jaki sposób mogę najkorzystniej załatwić sprawę zakończenia
    działalności i rozliczenia się z samochodem. Szczegóły są takie: samochód
    kupiłem w listpadzie 2003 roku (kwota 48 tys. zl) nowy z salonu. Odliczylem
    caly vat. Samochod oczywiście nie zostal do tej pory zamortyzowany. Niedlugo
    zamierzam zakonczyc DG (jeszcze 3-6 miesiecy). Co zrobic z samochodem zeby
    jak najmniej na tej operacji stracic? Dziekuje za pomoc.

  • 2. Data: 2006-01-10 09:02:08
    Temat: Re: Zbycie samochodu a vat
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <dpv0rk$8je$1@news.task.gda.pl>, Krzysio wrote:

    > caly vat. Samochod oczywiście nie zostal do tej pory zamortyzowany. Niedlugo
    > zamierzam zakonczyc DG (jeszcze 3-6 miesiecy). Co zrobic z samochodem zeby
    > jak najmniej na tej operacji stracic? Dziekuje za pomoc.

    Sprzedac bratu. Inaczej oddasz caly VAT jaki wziales. (= gdy zdjemiesz
    woz z ST albo przekazesz sobie).
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 3. Data: 2006-01-10 10:28:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Jan 2006, CzeslawEm. wrote:

    > Sprzedac bratu.

    ...pamiętając wtedy że cena ma być "rynkowa", bo jak nie to przez
    5(/6) lat US ma prawo przyjść i "ustalić przychód w sprzedaży powiązanej".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2006-01-10 10:58:55
    Od: "Krzysio" <p...@w...pl>

    > Sprzedac bratu. Inaczej oddasz caly VAT jaki wziales. (= gdy zdjemiesz
    > woz z ST albo przekazesz sobie).
    > --

    A nie mozna jeszcze sprytniej tego zrobic?

    A sprzedajac osobie obcej (nie z rodziny) moge sprzedac za duzo nizsza kwote
    niz rynkowa?

  • 5. Data: 2006-01-10 22:51:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Jan 2006, Krzysio wrote:

    > A sprzedajac osobie obcej (nie z rodziny) moge sprzedac za duzo nizsza kwote
    > niz rynkowa?

    ...zajrzyj do wątku "likwidacja firmy" i wniosku o "swobodzie umów".
    Nie mój wniosek i nie ja ryzykuję starcie z US jakby co :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)