    From: r...@o...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zdjęcia w DG, było: Zakupy u Adobe[...]
    Date: Sun, 3 Aug 2008 02:38:17 -0700 (PDT)

    On 2 Sie, 22:20, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    > FUT warning (.podatki)

    >   To drugie. Z zastrzeżeniem :)
    >   Oczywiście w przypadku własnych zdjęć księguje się je w "koszcie
    > wytworzenia", żeby mnie ktoś nie napadł zaraz pytaniem co zrobić
    > jak po piątej sprzedaży danego zdjęcia suma kwot przychodu
    > przekroczyła 3500 zł ;)
    >   A na pytania jak wyceniać WP dla zdjęcia nie podejmuję się
    > odpowiedzieć :P

    Tyle że dla WNiP WP==koszt nabycia, a samodzielne pstryknięcie fotki
    generuje koszt nabycia==0. A wpisanie WNiP z kosztem nabycia 0
    cwiczyl juz pewien fan linuxa :)

    >   SĄDZĘ (nie znam praktyki i haczyków dla foto, bo się nie zajmuję :))
    > że zdjęcia można traktować odrębnie.
    >   Może ktoś skomentować?

    Jak dla mnie samodzielne pstrykanie fotek nie generuje nic a nic
    w papierach jeśli aparat jest cyfrowy(no, oprocz kosztow akumulatorkow
    etc).
    A jesli to na kliszy, to klisza idzie w koszty, moze nawet jako
    material podstawowy,
    ale samo zdjecie dalej nie bedzie WNiP bo sie go nie nabylo tylko
    wytworzylo we wlasnym
    zakresie.

    Jesli dobrze mowie i nie ma WNiP to ew. wywolane zdjecia do remanentu
    po cenie nabycia kliszy, papieru i odczynnikow - i tyle.
    A jesli sa tylko w JPGach to nic sie nie dzieje.

    >   Dla VAT jest prościej: zakup WNiP stanowi zakup *usługi*.
    >   Usługi się zużywają, nie podlegają pod zapis art.7.2 ustawy
    > o VAT, czyli obowiązkowi "zwrotu" VAT odliczonego (jeśli
    > przysługiwało prawo do odliczenia).

    Wczesniej mialem wrazenie ze piszesz o zdjeciach materialnych,
    a teraz wychodzi ze o cyfrowych :) ?
    W kazdym razie zdjecia materialne zasilaja remanent koncowy VAT,
    a cyfrowe nie zaliczaja. Przeciez soft pudelkowy wyslany
    do UK to nie jest usluga NP a WDT.