  • 1. Data: 2008-08-02 20:20:12
    Temat: Zdjęcia w DG, było: Zakupy u Adobe[...]
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    FUT warning (.podatki)
    On Sat, 2 Aug 2008, pitero wrote:

    > to ja mam pytanko z ksiegowosci, choc troche z innej dzialki - zalozmy, ze
    > cykam fotki i mam calkiem spora biblioteke, pozniej udzielam innych licencji
    > niewylacznej na ich wykorzystanie
    >
    > czy takie zdjecia powinny byc wpisane jako srodki trwale, prawa majatkowe
    > w ramach dg

    To drugie. Z zastrzeżeniem :)
    Jest standardowe kryterium *obowiązku* "inwestycyjnego", czyli
    księgowania prawa majątkowego jako wartości niematerialnej
    i prawnej - "wartość ponad 3500 zł i użytkowanie w DG ponad rok",
    tak jak dla środków trwałych.
    Wszystko co niżej - można księgować jako koszt, nie ma (tak jak
    przy ST) pojęcie "wyposażenia" (lub "niskocennych ST" przy PK)
    podlegającego ewidencji, WNiP poniżej progu można dać w koszty
    i nie podlega ewidencji. Powody niżej :)

    Oczywiście w przypadku własnych zdjęć księguje się je w "koszcie
    wytworzenia", żeby mnie ktoś nie napadł zaraz pytaniem co zrobić
    jak po piątej sprzedaży danego zdjęcia suma kwot przychodu
    przekroczyła 3500 zł ;)
    A na pytania jak wyceniać WP dla zdjęcia nie podejmuję się
    odpowiedzieć :P

    SĄDZĘ (nie znam praktyki i haczyków dla foto, bo się nie zajmuję :))
    że zdjęcia można traktować odrębnie.
    Może ktoś skomentować?

    > i co sie z tym dzieje po zamknieciu dg? (bo np. jak zamniesz dg a
    > kupiles samochod na dzialalnosc, to jest okreslona procedura)

    Dochodowo:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    +++
    2. Przepisów ust. 1 pkt 8 nie stosuje się do odpłatnego zbycia:
    [...]
    3) składników majštku, o których mowa w art. 14 ust. 2 pkt 1, z
    zastrzeżeniem ust. 3, nawet jeżeli przed zbyciem zostały wycofane z
    działalnoœci gospodarczej, a między pierwszym dniem miesišca następujšcego
    po miesišcu, w którym składniki majštku zostały wycofane z działalnoœci i
    dniem ich odpłatnego zbycia, nie upłynęło 6 lat.
    [...]
    Art. 14
    [...]
    2. Przychodem z działalnoœci gospodarczej sš również:

    1) przychody z odpłatnego zbycia wykorzystywanych na potrzeby zwišzane z
    działalnoœciš gospodarczš oraz przy prowadzeniu działów specjalnych
    produkcji rolnej składników majštku będšcych:

    a) œrodkami trwałymi,
    [...]
    c) wartoœciami niematerialnymi i prawnymi
    ---

    Czyli "tak jak dla ST" - skoro piszesz o "procedurze", to co się
    dziwisz, ustawy nie czytał? ;)

    Dla VAT jest prościej: zakup WNiP stanowi zakup *usługi*.
    Usługi się zużywają, nie podlegają pod zapis art.7.2 ustawy
    o VAT, czyli obowiązkowi "zwrotu" VAT odliczonego (jeśli
    przysługiwało prawo do odliczenia).

    Dopóty się po zakończeniu DG z tymi zdjęciami nic nie robi (w sensie
    sprzedaży), to IMO zwyczajnie nic się nie dzieje.

    Na pytanie czy w razie "sprzedaży zaliczającej się do DG po
    zakończeniu DG" należy doliczyć VAT (skoro najczęściej z tej okazji
    podatnik wyrejestrował się z VAT!) to sobie poczekam i poczytam co
    inni napiszą ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 2. Data: 2008-08-03 09:38:17
    Temat: Re: Zdjęcia w DG, było: Zakupy u Adobe[...]
    Od: r...@o...pl

    On 2 Sie, 22:20, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
> [...]
    > przekroczyła 3500 zł ;)
    >   A na pytania jak wyceniać WP dla zdjęcia nie podejmuję się

    Tyle że dla WNiP WP==koszt nabycia, a samodzielne pstryknięcie fotki
    generuje koszt nabycia==0. A wpisanie WNiP z kosztem nabycia 0
    cwiczyl juz pewien fan linuxa :)

    >   SĄDZĘ (nie znam praktyki i haczyków dla foto, bo się nie zajmuję :))
    > że zdjęcia można traktować odrębnie.
    >   Może ktoś skomentować?

    Jak dla mnie samodzielne pstrykanie fotek nie generuje nic a nic
    w papierach jeśli aparat jest cyfrowy(no, oprocz kosztow akumulatorkow
    etc).
    A jesli to na kliszy, to klisza idzie w koszty, moze nawet jako
    material podstawowy,
    ale samo zdjecie dalej nie bedzie WNiP bo sie go nie nabylo tylko
    wytworzylo we wlasnym
    zakresie.

    Jesli dobrze mowie i nie ma WNiP to ew. wywolane zdjecia do remanentu
    po cenie nabycia kliszy, papieru i odczynnikow - i tyle.
    A jesli sa tylko w JPGach to nic sie nie dzieje.

    >   Dla VAT jest prościej: zakup WNiP stanowi zakup *usługi*.
    >   Usługi się zużywają, nie podlegają pod zapis art.7.2 ustawy
    > o VAT, czyli obowiązkowi "zwrotu" VAT odliczonego (jeśli
    > przysługiwało prawo do odliczenia).

    Wczesniej mialem wrazenie ze piszesz o zdjeciach materialnych,
    a teraz wychodzi ze o cyfrowych :) ?
    W kazdym razie zdjecia materialne zasilaja remanent koncowy VAT,
    a cyfrowe nie zaliczaja. Przeciez soft pudelkowy wyslany
    do UK to nie jest usluga NP a WDT.

  • 3. Data: 2008-08-03 10:13:18
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    r...@o...pl napisal:
    > Tyle że dla WNiP WP==koszt nabycia, a samodzielne pstryknięcie fotki
    > generuje koszt nabycia==0.

    Nie, nie, nie. A czas, amortyzacja sprzetu, koszty dojazdu w plener,
    ewentualne diety to gdzie?

    > Jak dla mnie samodzielne pstrykanie fotek nie generuje nic a nic
    > w papierach jeśli aparat jest cyfrowy(no, oprocz kosztow akumulatorkow
    > etc).

    Kluczowe slowo: amortyzacja sprzetu. Juz mi parenascie dni temu
    na prk usilowano udowadniac, ze samochody dostaje sie w prezencie,
    a zuzycie nie jest kosztem :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2008-08-03 10:37:53
    Od: r...@o...pl

    On 3 Sie, 12:13, Jacek_P <L...@c...edu.pl> wrote:

    > Nie, nie, nie. A czas, amortyzacja sprzetu, koszty dojazdu w plener,
    > ewentualne diety to gdzie?

    W kol 13 KPiR, nie ma takiego pojecia jak wytworzenie WNiP

  • 5. Data: 2008-08-03 10:40:14
    Od: r...@o...pl

    > Kluczowe slowo: amortyzacja sprzetu.

    Czytaj ze zrozumieniem - chodzi o samo pstrykanie, o aparacie,
    samochodzie itd nie bylo ani slowa.