    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zgłaszanie numeru konta w US
    Date: Mon, 12 Dec 2005 21:15:11 +0100

    On Thu, 8 Dec 2005, Paszczak wrote:

    > No, ja widzę, że:
    >
    > "Art. 13. 1. Przedsiębiorca jest obowiązany do:
    >
    > (...)
    >
    > 2) zawiadomienia urzędu skarbowego, właściwego ze względu
    > na podatek dochodowy, o posiadaniu rachunku bankowego
    > związanego z wykonywaną działalnością gospodarczą
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    O to chodziło (i starczy).
    A teraz się zastanów: co to jest "rachunek bankowy związany
    z wykonywaną DG" ?
    Bo dla mnie jest oczywiste, iż "związanie" poza przypadkami
    kiedy *sam* prowadziłbyś działalność parabankową (udzielanie
    pożyczek dajmy na to) polega na dokonywaniu i przyjmowaniu
    płatności *związanych z DG*. Ewentualnie na samodzielnym,
    dobrowolnym uznaniu ze dane konto służy jako "związane" (zawsze
    można powiedzieć że jest rezerwą na wypadek czegoś tam).
    Czyżby lokata przy rozwiązaniu przelewała się na konta twoich
    kontrahentów ? ;) - nie ? - to o co chodzi ? :)
    Bo mam nadzieję że faktu iż z konta "związanego z DG" na
    inne swoje konta (niezwiązane z DG) tudzież vice versa
    przelewać możesz nie podważasz ?
    No to IMVHO - mamy jasność :) !
    Zgadza się ?

    > Tu już jest zresztą osobny zonk, bo panie w obu urzędach (gdzie rozliczam
    > VAT i dochodowy) powiedziały, że zgłaszać trzeba tylko tam, gdzie jest VAT.

    Było spytać o podstawę prawną... !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)