    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zgłaszanie numeru konta w US
    Date: Tue, 13 Dec 2005 01:05:39 +0100

    On Mon, 12 Dec 2005, Paszczak wrote:

    > Moim zdaniem w przypadku sp. z o.o. lokaty na których lokowane są nadwyżki
    > są jak najbardziej związane z działalnością. Nie bezpośrednio z płatnościami
    > od klientów/dla dostawców, ale z samą działalnością. Te pieniądze nie
    > wychodzą ze spółki.

    Z tego wynika IMHO że stanowią majątek spółki.
    Z tego z kolei wynikają zasady rozliczania majątku spółki itd :)
    Ale w przypadku osoby fizycznej sam fakt "bycia w majątku"
    z "przeznaczeniem dla celów DG" powiązany nie jest.

    > Szczególnie że potem od zarobionych odsetek trzeba
    > zapłacić podatek - więc wyciągi muszą pojawić się w dokumentacji księgowej.

    Ależ oczywiście :)
    Tyle że np. podatnik OF na KPiR księguje owe odsetki jako "inne
    przychodu" - a nie "sprzedaż" (będącą celem DG).

    Jakby to inaczej rzec... o, już wiem :)
    A jak spółka zoo założy sobie konto osobiste to co z nim zrobi ? ;)
    (tylko mi nie mów że nie może - bo tyle to wiem :), chodzi mi
    o uchwycenie idei czym są "pieniędze luzem" u podatnika
    prowadzącego DG na KPiR - otóż one *nie są* "majątkiem związanym
    z DG" ! - w odróżnieniu od spółki, której (majątku) są częscią !

    Nie wiem czy przekonałem... ale IMHO nie ma różnicy w przelaniu
    pieniędzy z konta "DG" na konto osobiste oraz przelaniu
    ich z konta "DG" na lokatę.
    W przypadku KPiR nie powoduje to żadnych skutków podatkowych
    ani nie wymaga zaksięgowania :)
    Oczywiście jeśli *odsetki z lokaty* wpłyną na konto związane
    z DG a nie będą opodatkowane "belkowym" - to będą stanowić
    "inny przychód związany z DG". Bo wynikły z samego faktu
    wpłaty kwoty lokaty na konto DG :) (jakby wpłynęła na konto
    osobiste, to byłaby opodatkowana na innych zasadach).

    Acz przyznam że sam widzę dziurę dla jednego przypadku.
    Mianowicie dla lokaty z odsetkami kumulowanymi na lokacie
    (a nie przelewanymi na konto). Dochód jest, pojawia się
    na koncie lokaty... choć być może da się obronić pytaniem
    czy ten dochód RZECZYWIŚCIE jest (próba wypłacenia przed
    końcem oznacza zerwanie lokaty, więc jest to w sumie
    dopiero obietnica przychodu :])

    pozdrowienia, Gotfryd