  • Data: 2005-02-03 08:04:27
    Temat: Re: Zielonki idą na swoje ;)
    Od: Mariusz_M <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Bon Ton wrote:
    Możesz zacząć tutaj:
    http://firma.onet.pl/
    i tutaj http://pit.pl/
    Do prowdzenia małej księgowości wystarczający jest (IMO) programik z
    Rzepichy (http://www.rzeczpospolita.pl/mala_ks/)

    > Jestem zatrudniona na stałe - jeżeli wezmę firmę na siebie, odpadnie
    > płacenie mojego ZUS, ale wtedy zatrudniam męża i pojawią się
    > związane z tym koszty. Opcja druga - mąż zakłada DG, ja się w
    > papierach nie pojawiam. Co jest korzystniejsze? Inne propozycje?
    Z własnego doświadczenia poradzę - otwórz na siebie. Jeśli interes nie
    będzie 'szedł' zgodnie z oczekiwaniami to przynajmniej nie będzie Wam
    rosło zadłużenie wobec ZUS (Ty zapłacisz tylko zdrowotną). Upoważnienie
    męża do reprezentowania Twojej firmy będzie kosztowało u notariusza
    chyba z 50PLNów i 30 minut czasu.
    Co więcej - męża możesz wysłać do urzędu pracy, niech się człowiek
    zarejestruje jako bezrobotny..

    > Jakie opodatkowanie: firma handlowa, duże miasto, planowany
    > obrót miesięczny 20 000zł, przychód przed opodatkowaniem
    > około 7 500zł. Czynsz itp. koszty 1 200zł. ZUSy etc. zależne od
    > odpowiedzi na pierwszą kwestię.
    Kto będzie klientem ? Detalista (kasa fiskalna) czy hurtownik ?
    Będziecie VATowcami od początku ?

    --
    Pozdrawiam,
    Mariusz /Maniek/