    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zła stawka VAT
    Date: Tue, 03 May 2011 15:21:37 +0200

    W dniu 03.05.2011 11:48, elephanto pisze:
    > Technicznie, to on nie doplaca vatu, tylko placi za usluge. Nie ty
    > ustalasz stawki podatku vat i przedmiot opodatkowania. Twoj wplyw na to,
    > ze nowy telewizor jest w stawce 23%, a pomidor w 5% jest zaden.

    Ale zamawiając tę samą usługę u niewatowca nie musi płacić watu. Więc
    wyjdź łaskawie z usenetowego stylu prychania na rzeczywistość, bo ona
    taka jest i koniec. Nadając jej inne nazwy nic nie zmienisz. Ja wiem, że
    Księga Grzmotów i Błyskawic w rozdziale O rządzeniu ludźmi mówi, że nie
    istnieje żadna rzecz, sprawa ani zjawisko, póki w sposób swoisty nie
    zostaną nazwane, a władza polega na nazywaniu, ale ty władzą nie jesteś.

    > Takiej, ze zostal zanizony podatek nalezny za poprzednie miesiace.

    Ale na podstawie jakich dokumentów? Jak to ująć księgowo?

    > Trzeba sie bylo umowic na netto + vat.

    Kontrahent jest niewatowcem i nie interesuje go taka umowa.

    >Byliscie przekonani, ze usluga
    > jest ZW, wiec wygladaloby na to, ze i tak jest tylko netto do
    > zaplacenia. Natomiast teraz sytuacja bylaby o wiele klarowniejsza.

    Dlaczego? Byłoby 100 razy gorzej, trzeba by odkręcać umowy (pomijając,
    że akurat były ustne, ale gdyby były pisemne...)

    --
    Przemysław Adam Śmiejek