    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Źle naliczona zaliczka na podatek dochodowy
    Date: Wed, 8 Sep 2004 18:57:59 +0200

    On Wed, 8 Sep 2004, Hanskie wrote:
    [...]
    >+ Tylko że problem nadal jest nie rozwiązany bo ciagle nic nie wiem jak to od
    >+ nich wydębić ... iść z wyrokiem do komornika

    Nie pamiętam czy na .prawo pytałeś... może ktoś tam wpadnie w końcu
    na pomysł.
    Bo problem jest IMHO prawny: wygląda że wskutek postanowienia ustawy
    o podatku dochodowym do spóły z Ordynacją pracodawca wydaje coś co
    wygląda jak decyzja administracyjna :] a to z logiką się mija :(
    i nie wiadomo jak ugryżć.
    Bo decyzję o poborze nienależnego podatku to do WSA/NSA (ale tu
    "decyzji" w rozumieniu przepisów administracyjnych IMHO nie ma)
    Z kolei niewypłacenie podstawy opodatkowania to do sądu cywilnego.
    Ale o nienależnie ściągnięty *i odprowadzony* podatek... nie wiem
    czy to US nie powinien wydać decyzji odmawiającej przyjęcia tegoż :[

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)