    From: "Adam Wołk-Jankowski" <j...@b...tego.1000lecie.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zlozenie PiT a wysokosc zarobkow. Jest takie cos?
    Date: Mon, 30 Apr 2007 13:08:49 +0200

    > Podatku nie zapłaci, ale PITa złożyć musi.

    Czy na pewno? Jezeli nie bylo umowy o dzielo a jedynie czynnosc
    kupna-sprzedazy to czy koniecznie nalezy ja traktowac jako dochod?

    Zastanawia mnie taka hipotetyczna sytuacja: kupuje zepsuty rower, dokupuje
    czesci a potem calosc sprzedaje.
    Osiagnalem dochod czy sprzedalem swoja wlasnosc i jako, ze kwota nie
    przekracza 1000zl nie musze nawet skladac deklaracji PCC? Jako osoba
    fizyczna nie jestem zobowiazany do przechowywania paragonow.

    Podobnie mozna potraktowac stworzenie obrazu. Malarz kupuje materialy i z
    nich tworzy obraz. Tworzy ten obraz nie na zlecenie poparte umowa o dzielo
    tylko "do szuflady". Poniewaz obraz jest jego wlasnoscia moze go w dowolnym
    momencie sprzedac.
    Dlaczego takie dzialanie (niepowtarzalne i nieciagle - bo przeciez mowa byla
    o 2 obrazach) nalezy uznac z dochod podatnika a nie jako zwykla transakcje
    kupna-sprzedazy?
    --
    Z poważaniem:
    Adam Wołk-Jankowski