  • 1. Data: 2002-09-27 23:34:23
    Temat: Zmiana Vat - faktury Vat
    Od: "[r/w] gericotel" <n...@s...com>

    wydano rozporzadzenie MF o wystawianiu faktur vat. dla malych
    podatnikow musi byc napis "Faktura Vat - MP "

    co oznacza slowo "maly podatnik" ??

    pozdrawiam,
    radoslaw
    --

    "Tworząc realizujemy cele" (r.w. - AD`2002)
    email: studio(at)post.pl mobile phone: ask me :)

  • 2. Data: 2002-09-28 00:17:58
    Temat: Re: Zmiana Vat - faktury Vat
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Sep 2002, [r/w] gericotel wrote:
    >+ co oznacza slowo "maly podatnik" ??

    [humor mode]
    Mały podatnik to jest duży podatnik, to znaczy
    większy niż jego dochód ułożony w stos 100-złotówek
    A duży podatnik - to wręcz przeciwnie, przy takim
    stosie uskładanym z jego dochodu wydaje się być
    malutki...
    [\humor mode]

    A na poważnie to googlem bez problemu np:
    http://www.money.pl/Podatki/Wiadomosci/W/1028293176.
    html
    Do trzech milionów z groszami....

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (idący spać, bo najwyraźniej...)

  • 3. Data: 2002-09-29 16:06:40
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl>

    Użytkownik "[r/w] gericotel" <n...@s...com> napisał w wiadomości
    > wydano rozporzadzenie MF o wystawianiu faktur vat. dla malych
    > podatnikow musi byc napis "Faktura Vat - MP "
    >
    > co oznacza slowo "maly podatnik" ??

    Mały podatnik to podatnik, którego sprzedaż roczna nie przekracza 800000
    euro i zgłosił chęć rozliczania się z VAT kwartalnie. (Dz. U. Nr 153, poz.
    1272).

    Z.K.

  • 4. Data: 2002-09-30 07:37:29
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    Zygmunt Kałuża wrote:

> [...]
    >>
    > Mały podatnik to podatnik, którego sprzedaż roczna nie przekracza
    > 800000 euro i zgłosił chęć rozliczania się z VAT kwartalnie. (Dz. U.

    Uwaga te 800000 to brutto (z VAT-em)
    I zgłosił nie kwartalne, a kasowe rozliczanie

  • 5. Data: 2002-09-30 07:48:41
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    U.

    > Uwaga te 800000 to brutto (z VAT-em)

    A to dlaczego?

  • 6. Data: 2002-09-30 08:38:51
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Nikt napisał:

    > I zgłosił nie kwartalne, a kasowe rozliczanie

    Żeby być małym podatnikiem niczego nikomu nie trzeba zgłaszać!!!
    Małym podatnikiem się jest *z mocy ustawy* przy rocznej sprzedaży nie
    przekraczającej 800tyz. euro. A co sie z tym zrobi - czy skorzysta z
    udogodnień - to sprawa drugorzędna.
    Jak sie jest małym podatnikiem, to ma sie prawo zgłosić do metody
    kasowej albo tylko rozliczania kwartalnego.

    Maddy

    --
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2002-09-30 09:53:37
    Od: "Darian" <d...@p...onet.pl>

    "Maddy" <m...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > udogodnień - to sprawa drugorzędna.
    > Jak sie jest małym podatnikiem, to ma sie prawo zgłosić do metody
    > kasowej albo tylko rozliczania kwartalnego.

    Witam,
    czegoś tu nierozumiem?
    Z mocy ustawy jestem małym podatnikiem co obliguje mnie do wystawiania f-r
    MP, ale za 99% zakupów płacę gotówką (prawie wszystko 22%VAT) natomiast
    sprzedaję usługi z 7%VAT i zawsze mam dużą różnicę do zwrotu.
    Czy ja również muszę kwartalnie rozliczać sie zVAT?
    jeżeli tak to jestem stratny o ok 60dni z kasą .?

    darek

  • 8. Data: 2002-09-30 11:10:28
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Sep 2002, Darian wrote:

> [...]
    >+ > przekraczającej 800tyz. euro. A co sie z tym zrobi - czy skorzysta z
    [...]
    >+ Witam,
    >+ czegoś tu nierozumiem?
    >+ Z mocy ustawy jestem małym podatnikiem co obliguje mnie do wystawiania
    >+ f-r MP,

    Skąd wziąłeś tą "obligatoryjność" ?
    Bo już mi się prawie wydawało że to co wiem jest aktualne
    (nic nie zgłaszasz - wystawiasz f-ry VAT; chcesz - zgłaszasz
    i możesz wystawiać VAT-MP).
    Profilaktycznie sprawdzałem co US Zabrze ma do dodania :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-09-30 11:12:38
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Darian napisał:

> [...]
    > MP, ale za 99% zakupów płacę gotówką (prawie wszystko 22%VAT) natomiast

    Do niczego nie obliguje!!! Daje prawo!! Nie trzeba z niego korzystać
    jeżeli nie jest nam to do szczęścia potrzebne.
    Ustawa mówi że mały podatnik to ten którego obrót nie jest wiekszy niż
    800 tys. zł. Tylko tyle. Żeby wypaść z okreslenia "mały" trzeba
    zwiększyc obrót.
    Ale bycie małym nie rodzi żadnych konsekwencji samo z siebie. Trzeba
    jeszcze wyrazic wolę skorzystania z tej czy innej opcji.

    > sprzedaję usługi z 7%VAT i zawsze mam dużą różnicę do zwrotu.
    > Czy ja również muszę kwartalnie rozliczać sie zVAT?
    > jeżeli tak to jestem stratny o ok 60dni z kasą .?
    Nikt nie musi, niektórzy (mali) *mogą wybrać* szczegolną metodę
    rozliczeń VAT. Obowiązku nie ma.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2002-09-30 11:53:01
    Od: "Darian" <d...@p...onet.pl>

    "Maddy" <m...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > jeszcze wyrazic wolę skorzystania z tej czy innej opcji.

    > Nikt nie musi, niektórzy (mali) *mogą wybrać* szczegolną metodę

    wiekie dzięki Maddy
    też tak mi się wydawało ale z tym wszystkim jest taki mętlik i każdy mówi
    coś innego że wolałem sie upewnić
    jeszcze raz dzięki
    darek