    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zmiana nazwy firmy a umowy
    Date: Mon, 9 Oct 2006 10:02:57 +0200

    On Sun, 8 Oct 2006, adm wrote:

    > Byla spolka cywilna, wspolnik musi wyjechac na stale za granice.
    > Ja teraz musze rozwiazac spolke i kontynuowac dzialalnosc jako IDG.
    > Spolka ma podpisane umowy z klientami na dostarczanie uslug, chodzi
    > dokladnie o Internet.
    > Czy spolka musi rozwiazac umowy z klientami a ja musze ponownie zawrzec nowe
    > umowy
    > z tymi klientami czy wystarczy wyslac do klientow tylko pisma z informacja
    > ze zmienia sie tylko nazwa firmy i numer konta.

    Klienci muszą zaakceptować zmianę.
    W końcu kto inny będzie odpowiadał za umowę, do tego na mniej korzystnych
    dla nich warunkach (poprzednio odpowiadały dwie osoby, teraz będzie
    jedna).
    Jak na mój gust można zawrzeć umowy o zmianie strony będącej
    wykonawcą - jak dla mnie art. 519 KC:
    _117.html
    Aneksy miałyby tę zaletę, że nie trzeba by czekać do upływu okresu
    wypowiedzenia z rozliczeniem przychodów S.C. - bo przecież zapłata
    za umowy w okresie wypowiedzenia byłaby na SC, prawda?

    > W uslugach nie zmienia sie nic.
    > Dodam jeszcze od siebie ze kiedy Idea zmieniala nazwe na Orange to ja
    > jako klient nic nie dostalem. Jest to podobna sytuacja jak moja.

    Nie jest.
    Jak Ty sobie zmienisz sądownie nazwisko albo już będąc 1-os DG OF
    zmienisz wpis w EDG to firma też Ci się zmieni mimo że *osoba*
    zobowiązane będzie ta sama i wtedy sytuacja będzie "podobna".
    W tej chwili zobowiązanie do realizacji umowy ("dług") mają dwie
    osoby, wspólnicy S.C., po zmianie będziesz tylko Ty.

    pzdr, Gotfryd